"Slavjansk padl!" Co dále? (aktualizováno 6.7. 23:15)

6.7.2014

Gennadij Aleksejev

 

„Slavjansk padl!“,„Slavjansk padl!“,„Slavjansk padl!“. Celý den jedno a totéž. Pokusíte se analyzovat situaci a narazíte na problém, celý den proudí vzájemně vylučující se informace. Ale jasné je jedno – Strelkov s velkou částí domobrany se z obklíčení dostal.

Nálada je ale stejně nanic. Rozhodl jsem se uvolnit stres, ruka padla na produkt Ostrova Svobody. Pomohlo. Přečetl jsem ještě pár zpráv, podíval se na interview se smrtelně unaveným Strelkovem a situace se začala projasňovat. Objevily se některé vlastní myšlenky.

Tři měsíce (!) junta tratí materiální zdroje a soustředí hlavní síly pod nevelkým městečkem, aby potom obránci vyšli z už zformovaného „kotle“ s dostatečně malými ztrátami – to je vrchol nezávislého vojensko-politického umění. A co dále? Toto: Doněck a Lugansk jsou řádově složitější cíle na dobytí, navíc bude třeba čas a peníze na přemístění jednotek junty, které se stanou cílem pro mobilní skupiny domobrany. Ekonomika se pochopitelně také nezačne zlepšovat. Nenápadně, ale neodvratně se blíží podzim a za ním zima, a nezapomínejme na „partnery“ - plyn pro dodávky do Evropy pro zimní sezónu je třeba začít plnit do ukrajinských zásobníků už nyní. Došli.

Tři měsíce se ve všech ruských (a nejen) médiích troubilo o důležitosti Slavjanska jak ve strategické, tak morální rovině. Do toho zněla hlasitá prohlášení obránců typu „Zemřeme, ale město nedáme“ … ale dali. A sláva Bohu, že většina nezemřela. Jednoduše přišel okamžik město opustit.

A v Doněcku a Lugansku zatím celou dobu probíhaly nepříliš hlasité, ale životně důležité procesy budování státnosti Novoruska. A domobrana posilovala v rovině organizace, lidského potenciálu a techniky.

 

Славянск "взят". Дальше что? vyšlo 6.7.2014 na politicus.ru

 

 

Aktualizace (23:15):

 

O opustení Slavjanska "opolčeniem": kto vlastne prehral

převzato z http://www.e-news.su/ , překlad ze serveru palba.cz (díky Ladislavu K. za upozornění)

 

Skončenie "prímeria" a prechod časti ukrajinských síl do útoku, sprevádzané ničením obývaných miest, a tiež opustenie Slavjanka a Kramatorska silami Strelkova vyvolávajú veľkí vlny masovej psychózy. (Караул-патриоты - nepreložiteľné, doslova stráž-vlastenci, významovo asi najlepšie zodpovedá naše "hurá-vlastenci") Hurá-vlastenci začali opäť obviňovať Rusko a osobne Putina zo zrady Novorossie, a gaučový analytici skučia o porážke a katastrofe opolčenia. Ale je to tak?

Kijev nezískal nič okrem pí-ár

Jediným aktívom pre Kijev a Kaganát (prečo Kaganát - nerozumiem) sa može javiť krátkodobá vlastenecká vlna v pozadí správ od Tymčuka zo zóny trestnej operácie a početné forky kijevských bojovníkov na pozadí celých budov v zone bojov. Pochopiteľne, na pozadí rozbitých obytných blokov sa fotografovať nebudú, ešte by to mohlo ukázať skutočnú cenu obsadenia daných miest.

V rovnakom momente je u Kijeva množstvo pasív/minusov, predovšetkým:

1) Ohromné straty živej sily armády a nacguardie. Len luganské opolčenie ničilo každý deň počas aktívnej fázy bojových operácií prakticky roty pechoty protivníka, nepočítajúc techniku

2) Kijev zničil infraštruktúru v zóne bojov a uvrhol region do plnohodnotnej humanitárnej katastrofy. Teraz sa zabezpečenie vodou, jedlom a elektrinou, ako aj obnova infraštruktúry v obsadenej oblasti Donbassu stalo problémom ukrajinskej armády a Kijeva. Je očividné, že kijevská "vláda", ktorej sa nedarí riešiť ani problémy zásobovania vlastnej armády, nebude schopná zastaviť humanitárnu katastrofu.

3) Ukrajinská armáda a časť nacguardie teraz vstúpia do miest, v ktorých (o ktoré) akože bojovali s čečencami - a začnú chápať, že žiadny čečenci, ani ruský teroristi tam nie sú - a nikdy neboli. Zato sa dostanú do kontaktu s rozhnevaným do zúrivosti miestnym obyvateľstvom, ktoré začne rýchlo rozkladať aj tak nestabilné jednotky ukrajinskej armády.

4) Do obsadených miest nemožno nahnať televízne štáby, inak sa stane zrejmý rozsah zničenej infraštruktúry - a ani u obyvateľov nemožno pripustiť rozhovory s novinármi. To zavedie do ničoty aj ten krátkodobý pí-ár efekt z obsadenia Slavjanska.

 

5) V mestách zostali diverzné skupiny s strelnými a protitankovými zbraňami. Mesto bolo opustené veliteľom, ktorý prešiel čečenskú kampaň, takže v ňom zostalo množstvo mrzačiacich a zabíjajúcich podarúnkov pre kijevské vojská. Miestne obyvateľstvo po zverstvách ukajinskej armády určite vytvorí skupiny opolčencov, ktoré budú musieť odchytávať v priestore, v ktorom sa opolčenie výborne orientuje. Oddiely loajálne Kijevu nemajú žiadne návyky protidiverzných operácií a nevedie, ako bojovať s partizánmi.

6) Ukrajinská armáda, zarytá do zeme, bude teraz musieť prejsť k novým miestam dislokácie opolčencov, po nimi kontrolovaných trasách, a znovu sa zakopať a pripraviť delostrelectvo k novému ostreľovaniu. To potrvá niekoľko týždňov času (pozn. možno) a vyžiada si zmeny systému logistiky.

7) Komunikácie ukrajinskej armády sa významne natiahnu a jej jednotky budú napádané zo zálohy, a kolóny - budú vybuchovať na fugasoch.

8) Ukrajinská armáda zostala prakticky bez frontového a bitevného letectva, straty na technike sú obroské, a nepriateľ stále nie je rozbitý.

Opolčenie opustilo Slavjansk. Čo ďalej?

1) Slaviansk bol opustený organizovane. Jadro bojových síl odišlo, vrátane techniky, ktorú na začiatku povstania vôbec nemali, i ostrieľaná pechota, so skúsenosťami v kontaktnom boji. Bojový duch pechoty je veľmi vysoký.

2) Strelkov si vytvoril vlastný kabinet so spojením na ostatných veliteľov opolčenia. Strelkov prakticky zvýšil svoje postavenie a stal sa reálnym Ministrom obrany Novorossie - a už nie je len "prvým medzi rovnými" veliteľmi opolčenia

3) Duet Borodaj-Strelkov sa posilní a Borodaj teraz získa zoskupenie absolutne loajálnych opolčencov s ohromnými bojovými skúsenosťami, ktoré môže riešiť úlohy pri vyčstení auguliášových chlievov Donecka od diverzantov, marodérov - a Achmetovových ľudí.

4) Línia obrany sa presunula na Gorlovku - Artemovsk - Doneck - Lugansk. Všetko čo zostalo v tyle opolčenia, bude v najbližšej dobe zničené, vrátane ukrajinských pešiakov na letiskách. Sú odsúdený na smrť. Rozbitie zoskupení výsadkárov na letiskách bude mať silný demoralizujúci vplyv na prívržencov euromajdanu.

5) Mestá druhej línie obrany bude jednoduchšie udržovať/kontrolovať. Ich obyvateľstvo začne výraznejšie pomáhať oddielom opolčencov, a nový Karačun alebo podobné pozície na ostreľovanie miest delostrelectvom tam už nebudú

6) Hustota opolčencov na kilometer štvorcový vzrastie rádovo, takže odpor bude vyšší a jeho organizovanosť tiež

Z negatívnych efektov opustenia miest možno vybrať:

1) Obyvateľsvo opustených miest budú teraz trestné oddiely filtrovať a naženú do koncentrákov. Samozrejme, trestné oddiely dostanú primeraný odpor. V ich tyle sa rozbehne plnohodnotná partizánska vojna.

2) Obvyklý nástup masovej psychózy medzi gaučovými analytikmi a hurá-patriotmi.

 

Čo ďalej?

Poprvé - Kijev si nevyriešil žiadny zo svojich problémov: nepriateľ nie je zničený, peňazí v kase nepribudlo, priemysel nezarába a nevyrába, a vnútorné rozpory sa nestratili

Podruhé - opolčenci majú tanky, BTR, BMP, plnohodnotné protilietadlové systémy, raketomety a diery v hraniciach s pernamentkou na prechody do parkov pre získanie novej techniky. Je "uznanie" (uznanie štátu a nezávislosti) zo strany Južného Osetska

Potretie - mení sa pozícia EU: jej názor Kijev okázalo ignoroval, a teraz začne EU rýchlo chápať, že Brusel stratil kontrolu nad zvyškami ukrajiny, ktorá sa práve začína využívať na oslabenie Európy. Nemci a francúzi sú krajne rozčarovaný Washingtonom, ktorý sa mstí bankám Paríža a Berlína mnohomiliardovými pokutami za nezavedenie sebapoškodzujích sankcií proti Rusku. Berlín sa už začal ošívať, príkladom čoho je nechuť Merkelovej odsúhlasiť posilnenie kontingentu NATO vo východnej Európe, a zadržaný špión (ANB). V tomto zmysle začína politika Ruska smerovaná na politickú samostatnosť EU prinášať svoje plody v zmysle pomalého oteplovania vzťahov a pomalého obratu Berlín a a Paríža tvárou k Rusku.

Takže - opustenie Slavjanska a Kramatorska silami opolčenia začína byť podobné Kutuzovovmu "vydaniu" Moskvy napoleonovským vojskám. Ako to napokon s Napoleonom dopadlo, vieme z histórie.

 

 

Diskusní téma: "Slavjansk padl!" Co dále?

Paralely

Thor 08.07.2014
padly tu dvě přirovnání - k Varšavskému povstání a napoleonskému tažení. první sedí, pokud se na věc podíváme z té perspektivy, že vláda Londýně, která povstání nebyla schopna ani ochotna podpořit zásobováním, měla za cíl vyprovokovat vysílenou Rudou armádu, které se zásobovací týl vzdálil na 800 km, k nepřipravenému útoku na Varšavu - ergo hodně zbytečně mrtvých Rusů, a když to nevyjde, tak to odnesou Židé z ghetta, které v Londýně také nemuseli. Tedy win-win situace pro iniciátora. Na rozdíl od autora, který vnímá Napoleonský vpád jako utíkání ruské armády, dobová svědectví hovoří o něčem jiném. Po celou dobu Bonaparteho marše Velké armády byl týl této armády napadán ruskými jednotkami až do velikosti pluku. velkou armádu nezničily velké bitvy, ale tisíce "partyzánských" hit-and-run útoků - jinými slovy velká armáda zašla na tisíc drobných řezných ran do nekrytých flanků. S totální převahou a disponibilitou prostoru, generálem Zimou v řadách obránců Rusi - to ani jinak nelze s úspěchem dělat. A ani Strelkov není geopolitický blbec, ví, že se nebojuje o město, prostor, mediální úspěch - ale O ČAS. Takže, nikdo ještě neprohrál a Rusové tělm, duší i historií musí vědět své. kdo se směje naposled, ten se směje vlastně jako jediný ..... Nepodléhejme duchu pozdního Kaganátu.

Re: Paralely

Rony 08.07.2014
mna napadla paralela so zamrznutym Napoleonom . Ked Moskva prestala dodavat do Kyjeva plyn ze zamrzne aj Porosenko. Ja netusim kto je Strelkov a koho ulohy plni ale na tanku z jeho jednotky je napis "Na Kyjev" Ked berieme scenar postvat proti sebe slovanov tak lepsiu agendu - potravu pre media v Kyjeve si neviem predstavit. Tvrdit, ze chrani lud J-V a mat na tanku tento napis??? Dnes som cital na Mozajevovi jeho vyhlasenie ohladom toho, ze maju vela zbrani a nemaju dobrovolnikov, burcuje ludi do zbrane. Mimo ine tam uviedol, ze zbrane ukoristili a aj dali velke peniaze za ich nakup. ODKIAL MAJU PENIAZE NA NAKUP ZBRANI? Tam bude odpoved koho ulohu plni. Podla mna to nie je zaujem Kremla, skor im to situaciu komplikuje. Kyjev nema plyn a stoji pred bankrotom. V koho prospech je tento konflikt na J-V? Nic sa nedeje nahodne.

Re: Re: Paralely

Dušan 09.07.2014
Na toto ma upriamil jeden článok. (vlastne poznámka)

Možno by Putin zvládol ukrajinu bez jediného výstrelu. Problém v týchto bojoch je že sa vlastne znížia počty slovanov (dostatočne správne vychovaných t.j. hovoria rusky) ale aj ukrajincov (tiež slovanov)

Možno bolo im to povedané počas návštevy Kremľa. Putin hovoril o odložení referend.

No je to zapeklitá situácia a vzhľadom na to že nemáme informácie od rozviedky (ktorá nepodlieha GP ako (podľa mňa) veľká časť CIA) tak sa môžme len domnievať a spoľahnúť sa na intuíciu a "náhodu". (Alebo žeby máme informácie od rozviedky ? :-) )

Re: Re: Re: Paralely

Rony 09.07.2014
Uryvok z Posledneho Gambitu
Pokud se dívat na proces řízení z pohledu vzájemně vložených matric, pak lidstvo má šanci ukončit války obecně, pokud se ty metody stanou vlastnictvím nejen „elity“, ale všech, kdo usiluje zvýšit míru správnosti svého chápání obecného chodu věcí. Přitom, v případě zrání nějakého konfliktu, pro jeho uhašení, stačí aby vůdce-manažer, ovládající matriční metody, se dostal na vyšší úroveň chápání obecného chodu věcí a z pozic objemnější matrice vyřešil konfliktní situaci.
Naco mi je rozviedka? :-) ved to je na tejto stranke. K tomu prejavy Putina napr Valdaj.

Re: Re: Re: Re: Paralely

popolvár 09.07.2014
dobré postrehy, jak ty, tak aj Dusan...
- takto to dopadne, ked "zovrie krv", "spení sa zlc" a koná sa zbrklo, bez rozmyslu o vsetkých mozných dopadoch (straty slovanských zivotov - ci uz v bojoch, alebo ak to vzdajú, tak v koncentrákoch - zavdali prícinu pre besnenie chunty) a vychádza sa z nie celkom správnych súvislostí (pripojenie Krymu) a overených predpokladov (ze to isté spraví RF aj s DLR a LLR)

názor ukrajinského plukovníka

Hox 08.07.2014
http://politikus.ru/events/23749-o-vyhode-strelkova-iz-okruzheniya-mnenie-ukrainskogo-voennogo.html

v podstatě se shoduje s autorem článku.

okoloidem

Dana 08.07.2014
Pravdepodobne sa mi zas nepodarí odoslať príspevok. Sledujem od zápalných obetí Berkutu na Majdane a najmä od Odesy to danie na UK denne a odvtedy som si značne obnovila ruština, takže počúvam a čítam rôzne komentáre a analýzy v ruštine - a s trochu horším porozumením aj v ukrajinčine. Veľmi dobré sú spravodajstvo a komentáre na http://anna-news.info, ten redaktor Veselovský nemá chybu.

Ad Slavjansk: Juhovýchod ( viď na youtube kanál YUGOVOSTOK) sa spoliehal na ten krymský scenár, že Putin príde a zaštíti ( vplv ruštiny:)) domáce ruskojazyčné a s Rusmi sa identifikujúce obyvateľstvo. Romantická vlastenecká predstava o ruskom medveďomvi, ktorý sa zobudí a vrhne sa na nepriateľa brániac svoje potomstvo sa dostala do konfliktu s realitou - Putin nie je romantický hrdina, ale pragmatický politik, ktorý má momentálne na krku zodpovednosť za osud nielen Ruska - z rusko-ukraj. konfliktu by mohla byť svetová katastrofa a Rusko by bolo agresor, ktorý ju vyvolal. Okrem toho na JV UK ide o revolúciu - jeden z cieľov je znárodnenie oligarchov. A to je aj pre ruských oligarchov neprijateľný cieľ. Takže mne to obkľúčenie Donecka trochu pripomína ani nie tak Leningrad ako Varšavu. Strelkov - Sikorski?

Slaviansk nepadol, zostal ako symbol

duj68 08.07.2014
Inak, mám presne roznalý názor na udalosti ako autor článku. Vôbec predsa nejde o to, čo "sľubili" obrancovia Slavianska. Ide o to, že mŕtvi už boj nevyhrajú a ani nepomôžu. navyše, škoda techniky a skúsených bojovníkov .. Slaviansk je v ruinách, bez vody, potravím, uzavreté prístupové cesty... Čo tam akože ešte mali bojovníci dokázať? Spravili v podstate jediný logický ťah. A presne ako tu niekto uvádzal .... pod rúškom bojov sa v Donecku a Lugansku potichu vytvárali štruktúry republiky, písala sa ústava, rozvílaja diplomacia smerom navonok ... No a dnes už nepochybujem o tom že tak po celý čas naplno frčala logistika (zbrane, potraviny, lieky .... aby sa pripravili na dlhé obliehanie.

Samozrejme sú to moje konštrukcie a môj názor na vec. A Slaviank? ten už zostane symbolom boja za slobodu a NIKTO mu to nevezme. Tá ukrajinská zástava ktorá tam momentálne vlaje, to je celé na smiech.

hegelianstvo na ukrajine?

Rony 07.07.2014
Moj prvy prispevok na KSB takze najprv pekny vecer. Kazda revolucia bola manipulovana a ludia ani v skutocnosti nevedeli koho plan plnia. Tak to moze byt aj na Juhovychode, kde organizator moze byt v pozadi ten isty. Vojna upriamuje pozornost ludi od toho co robi vykonna moc v Kyjeve. Ona zatial totiz robi ksefty s krajinou a ludia sleduju vojnu.. Je mi luto zivotov na oboch stranach. Putin by zvladol Majdan aj bez krvy na Juhovychode a tento konflikt mu je skor na prekazku. Tot moj nazor mozno ano mozno nie o tom je diskusia.

Novinky

Lin 07.07.2014
Včera jsem psala komentář s odhadem na přechod k partyzánské válce - v určitých oblastech. Gubarev dneska vyslovil úplně stejnou myšlenku. V té údajně dobyté oblasti se přemisťují malé bojové skupinky, nanesou úder - a zmizí. Svým způsobem by se dal počítat mezi partyzánský úder i včerejší boj u Saur - Mohyly.

A co ve Slavjansku: lustrace a filtrace.
V Nikolajevce popraveno na 20 lidí, ve Slavjansku "jdou přípravy". V Slavjansku "partyzánský odpor", dnes dopoledne útok při vstupu nových oddílů ukroarmády, takže odpoledne se už zase stáhli a začali město znovu odstřelovat těžkým dělostřelectvem.
Situace v ukroarmádě: naštvanost a znechucení.
Těch pár vojenských velitelů, co ještě zbyli, nevelí, ale musí se podřizovat "velení odjinud". A to jsou prý většinou nějací zpravodajci bůhvíodkud - bez vojenských znalostí a bez zkušeností. Navíc se "velení" neustále střídá, takže chaos na denním pořádku. Konkrétně k "Mohyle" je poslali bez jakéhokoliv krytí či zajištění - po pláni, kde se nedá kam schovat. A to věděli, že "někde tam bude nepřítel". Takže - masakr - a to doslova...
"Kární" velitelé se vyjadřují ve smyslu jako "dělají z nás blbce, kteří neumějí bojovat, posílají nás nesmyslně na jistou smrt."

A Strelkov a ústup? Objevila jsem dneska ještě jeden zajímavý bod, proč se tomu tak stalo.
Město bez vody, bez elektřiny a již bez jídla, léčiv atd..
Obklíčené, takže nějaké zásobování čím dál těžší. A ve městě stále ještě na 30 tis. obyvatel, kteří nikam neodešli.

(posbíráno z více článků)

môj názor

Rajka 07.07.2014
Ja si myslím,že to je veľmi dobre premyslený plán. Kyjev bol sústredený na Slavjansk, a domobrana ho uisťovala v tom, že to je centrum. Zatiaľ sa centrum v podstate bez podozrenia budovalo v Donecku, ktoré mohlo Rusko potajme vyzbrojiť. Slavjansk splnil úlohu a opolčenci mohli odísť. Takže ešte len teraz to začne...

Proč kaganát

Sinuhe 07.07.2014
http://cs617422.vk.me/v617422659/112a3/lQSFqzlBLes.jpg

Stretnutie s Rybnikovom v centrálnom štábe KPE... aj o vyhladzovaní Rusov na území Doneckej a Luganskej oblasti Ukrajiny.

Miroslav 07.07.2014

Встреча с Рыбниковым в центральном штабе КПЕ 4 июля 2014 года

http://www.youtube.com/watch?v=QSMx0Tvj3YA

О текущем моменте в Украине и России.
Разбор слова легитимность.
Что такое толерантность.
О пятой и шестой колонне.
Об уничтожения народа в Луганской и Донецкой областях Украины.
Про выборы
О дружбе с Европой... atď.

Goebels by sa nemusel hambiť

Peter 07.07.2014
Takéto články kedysi písali noviny v Nemecku o situácii jednotiek v Stalingrade :-) Demagógia najhrubšieho zrna.

Re: Goebels by sa nemusel hambiť

popolvár 07.07.2014
- môzes a nemusís mat pravdu - ci je to demagógia, alebo nie ukáze cas. Ako demagógia mi to velmi nepripadá - sú tam popísané aj negatíva opustenia Slavjanska pre morálku obyvatelov danej oblasti a pozitíva pre morálku ukrajinskej armády (aj to je diskutabilné, lebo prechádzat sa po ruinách vlastnými rukami zniceného mesta a byt konfrontovaný so skrytou aj otvorenou nenávistou bývalých spolukrajanov - to sa na psychike skôr, ci neskôr prejaví...).
Jedno vsak autor clánku zabudol napísat: ukr. armáde sa podarilo cast územia vycistit od obyvatelstva a odovzdat na tazbu bridlicového plynu. Aj tu si vsak myslím, ze s tou tazbou sa az tak skoro nezacne - je to prílis horúca pôda a s nejasnou budúcnostou - prílis riziková investícia...
Tak ci tak: boj o Slavjansk a Kramatorsk sa nateraz skoncil vítazstvom Kyjeva. Avsak v skutocnosti zo strategického hladiska, cie to bolo taktické vítazstvo - to tiez ukázu az dalsie udalosti a ich vývoj...

Re: Re: Goebels by sa nemusel hambiť

Július 07.07.2014
Popolvár, tu má Peter pravdu, veď aj finančná pomoc USA a MMF je podmienená získaním kontroly nad JV a to sa junte postupne darí. Mohol by som napísať mnoho textu, ale budem stručný.
Bez vojenskej podpory ruskej armády je JV stratený. Ľudia na JV vedia, že Rusi neprídu a preto majú aj opolčenci málo ľudí, vačšina chlapov je na gauči a čaká. Opolčenci budú narážať na čoraz vačší odpor., myslím, že to nezvládnu...
Je mi ich ľúto, lebo sú to hrdinovia.

Re: Re: Goebels by sa nemusel hambiť

Peter 07.07.2014
Taktický môže byť ústup. Strata území je vždy prehra, pojem taktická prehra je hlúposť.
Tvrdiť teraz ex post , ža aj v 2.svet.vojne rusi ustupovali a opúšťali mestá a nakoniec zvíťazili je účelové,pretože vieme ako dopadla 2.svet.vojna. Ale v čase ustupovania ruskej armády nikomu nebolo jasné ako to dopadne.
Tvrdiť,že nemcov takticky pustili pod Moskvu , aby potom vyhrali je hlúposť.
Ano zdevastovaný juh bude na nejakú dobu nepoužiteľný,ale to sa spraví. Ako vidíš , Porošenko hneď začal s obnovou infraštruktúry Slavjanska, nakoniec mu budú ešte vďační.
A nakoniec ,ak to Kyjev obsadí,tak si tamtí rusi povedia,že načo im bol celý ten bordel,keď sa ich Putin aj tak nezastal,len čo zbytočne o všetko prišli. Stratí sa zmysel toho boja,odporu .
Neviem predpovedať udalosti,ako píšeš budúcnosť ukáže,ale
je isté,že Rusko nezasiahne, pretože prednosť majú obchodné vzťahy s európou a Rusko nechce za žiadnu cenu vyzerať ako agresor.
Na ten bridlicový plyn nepotrebujú nejako extra poriadok, vidíš, ropa sa ťaží ak v Lýbii,Iraku , bude sa aj plyn na Ukrajine,súkromné bezpečnostné organizácie sa postarajú .
Je to o prioritách. Putin sa rozhodol,že v tomto čase majú prioritu ekonomické vzťahy . Potrebuje čas na vybudovaniu južného prúdu a plynovodu do číny. ako aj nepodpísanie TAFTA , možno sa podarí medzizým útok na dolár.
Ukrajina bude mať čas niekoľko rokov. Potom sa uvidí.

Re: Re: Re: Goebels by sa nemusel hambiť

Oracle 911 07.07.2014
Porošenko vyhlasuje to a tamto, háčiky sú v podstate 2:
-Ukrajina na obnovu východu nemá zdroje;
-tá obnova môže vyzerať asi tak ako obnova Lidíc počas 2. svetovej vojny Nemcami.

Počas 2. svetovej vojny z dôvodu toho, že Ruské línie boli prerazené (asi to bolo kvôli zrade na vysokých postoch) mohli zastaviť postup Wehrmacht len pred Moskvou a to za cenu obrovských strát.
V skutočnosti stalo sa to, čoho sa obával svojho času Kutuzov a jeho predchodca, nastal neorganizovaný ústup t.j. ďalšie straty.

Terajšia situácia skôr je opakovaním Napoleonských vojen, ako 2. svetovej vojny t.j. vojská odišli na lepšie brániteľné miesta a skutočný cirkus začne teraz. Pre toto tvrdenie je niekoľko dôvodov:
-malé mizerne vyzbrojené mestečko s nevhodným strategickým umiestnením odolával 10 násobnej presile 3 mesiace a väčšine ochrancov sa podarilo ujsť s minimálnymi stratami;
-za tie 3 mesiace získali armáda Novorusie získali ťažkú techniku;
-ochrancovia Novorusie sa stiahli do posilnených lepšie brániteľných pozícií;
-ľudia sú naštvaný na Kyjevskú juntu (a tým pádom je tam čoraz viac dobrovoľníkov).

Takže mne vychádza to, že Ukrajinská armáda a majdanisti idú na svoju smrť, a veľmi ľahko sa môže stáť, že ozbrojené sily junty zaniknú a Novoruská armáda bude robiť vojenskú parádu v Kyjeve s tým, že najskôr obsadia Odessu a priľahlé oblasti.

Takto nejako si predstavujem reakciu na svoj príspevok

Peter 07.07.2014
Čo ty tu ? Teba vídavam na proinvestory.cz .
Inak dobré komenty tam máváš.

Ano , súhlasím skôr s prirovnaním s vpádom Napoleona,kedy sa rusi snažili vyhnúť otvorenému stretu do poslednej chvíle .
Len teraz sa jedná o pomerne malé územie, prakticky takmer úplne obklíčené zo všetkých strán.
Ja som skôr ale reagoval na to,že netreba propagandisticky skreslovať situáciu, či stratu Slavjanska a ďalších . Proste ich stratili a hotovo.
Je to neúspech,ale nemusí vôbec nič znamenať, nevieme aká je situácia v Donecku a Luhansku . Skôr ma trápia tie sradcovské tendencie ako písal niekto v diskusii , že sa objavili pred príchodom Strelkova. Ale aj s tým musia počítať.

"Oslobodenie vlastnými silami" by bola optimálna varianta pre Putina i Ukrajinu . Nemám informácie o stave Novoruskej armády,ale to asi nikto .

Re: Takto nejako si predstavujem reakciu na svoj príspevok

popolvár 07.07.2014
Peter, myslím si, ze nie si troll. Na rozdiel od prouda, sú tvoje príspevky prevazne vecné, konkrétne - majú urcitu vypovedaciu informacne obsahovú rovinu. Dokázes pragmaticky posúdit, zanalyzovat parametre konkrétneho východzieho stavu a správne na ich základe predpovedat budúci vývoj - momentálny geopolitický. Problémom u teba je vsak neschopnost (alebo neochota) správne tebou predikovaného vývoja konkrétnych udalostí dat ich do dlhodobejsieho globálneho kontextu, a tým objektívneho zhodnotenia významu daných udalostí v tomto globálnom kontexte - vektore cielov. Sklon vidiet skôr s tým súvisiace negatívne dopady - pesimistický pohlad. To, podla mna, nie je na skodu - vyvazuje to diskusiu a pohlad na vec. Vadí mi vsak tvoje obcasné sklzávanie do útokov v osobnej rovine, ak dôjde k oponentúre diskutérov snaziacich sa nájst aj v negatívnej situácii nieco pozitívne (prípadne spôsob tvojej reakcie, ako v prvom tvojom príspevku na tomto vlákne). Majú nato nárok, takisto ako ty na svoj pesimistickejsi pohlad. Obom táborom prospeje, ak sa skutocne budú snazit v prvom rade nájst nieco v lubovolnom príspevku, s cím môzu súhlasit a svoje výhrady podoprú nejakými faktami, alebo proste len prejavia iný názor bez akýchkolvek invektív, ci podpichujúcich vsuviek. Snazme sa byt vo vyjadrení neosobní, stylisticky "suchí" - konkrétni. Ak bude nasledovat nesúhlasný príspevok, nemusíme vzdy nan reagovat a za kazdú cenu obhajovat svoju pravdu, pohlad. Niekedy je lepsie nechat to tak, nech si prípadný citatel spraví vlastný názor. Tu neide o to, kto z koho, kto koho preargumentuje. Niekedy je menej viac.

Re: Re: Takto nejako si predstavujem reakciu na svoj príspevok

Július 08.07.2014
Súhlas, pekne napísané.

Re: Re: Re: Takto nejako si predstavujem reakciu na svoj príspevok

Július 08.07.2014
reagoval som na Popolvára

Re: Takto nejako si predstavujem reakciu na svoj príspevok

Oracle 911 08.07.2014
Čo asi? Investujem do seba, ako to robí každý skutočný investor. :)

K vojne
Dobré analýzy sa dajú nájsť po anglicky tu:
http://vineyardsaker.blogspot.co.uk/

Niečo aktuálnejšie tu:
http://vineyardsaker.blogspot.co.uk/2014/07/background-information-on-situation-in.html

Podľa všetkého čo sa píše, bol to len taktický ústup z menej chrániteľných pozícií, nič viac nič menej:
http://vineyardsaker.blogspot.co.uk/2014/07/polkovnik-colonel-strelkov.html

Vojna nieje len technická záležitosť a nejde len o veľkosť územia, ale ide aj o to, kto je odhodlanejší a Donecká obrana nie je len odhodlanejšia, ale aj poriadne naštvaná a vyzbrojená.

našiel som

y 06.07.2014
http://www.e-news.su/mnenie/16681-na-ostavlenie-slavyanska-opolcheniem-kto-v-itoge-proigral.html

Opolčenie opustilo Slavjansk. Čo ďalej?

1) Slaviansk bol opustený organizovane. Jadro bojových síl odišlo, vrátane techniky, ktorú na začiatku povstania vôbec nemali, i ostrieľaná pechota, so skúsenosťami v kontaktnom boji. Bojový duch pechoty je veľmi vysoký.

2) Strelkov si vytvoril vlastný kabinet so spojením na ostatných veliteľov opolčenia. Strelkov prakticky zvýšil svoje postavenie a stal sa reálnym Ministrom obrany Novorossie - a už nie je len "prvým medzi rovnými" veliteľmi opolčenia

3) Duet Borodaj-Strelkov sa posilní a Borodaj teraz získa zoskupenie absolutne loajálnych opolčencov s ohromnými bojovými skúsenosťami, ktoré môže riešiť úlohy pri vyčstení auguliášových chlievov Donecka od diverzantov, marodérov - a Achmetovových ľudí.

4) Línia obrany sa presunula na Gorlovku - Artemovsk - Doneck - Lugansk. Všetko čo zostalo v tyle opolčenia, bude v najbližšej dobe zničené, vrátane ukrajinských pešiakov na letiskách. Sú odsúdený na smrť. Rozbitie zoskupení výsadkárov na letiskách bude mať silný demoralizujúci vplyv na prívržencov euromajdanu.

5) Mestá druhej línie obrany bude jednoduchšie udržovať/kontrolovať. Ich obyvateľstvo začne výraznejšie pomáhať oddielom opolčencov, a nový Karačun alebo podobné pozície na ostreľovanie miest delostrelectvom tam už nebudú

6) Hustota opolčencov na kilometer štvorcový vzrastie rádovo, takže odpor bude vyšší a jeho organizovanosť tiež

a celý preklad v diskusii na zvedavci:
http://www.zvedavec.org/nazory-6077.htm

Slavjansk padl

Lin 06.07.2014
Ano, ale asi ne tak docela.
Po celou noc ho ukři odstřelovali těžkým dělostřelectvem (opět zranění a mrtví civilisti) a dnes dokonce "z obav před podminováním" sami vyhodili do vzduchu administrativní budovu milice.
Nevím, jen se domnívám, že mají stále z města strach. "Lustrují" obyvatele, zatýkají a zkoumají, jak kdo "spolupracoval".
A nevím přesně, zda Pjakin nebo Zaznobin předpokládali v těchto oblastech vleklou partyzánskou válku (pokud nedojde k usmíření a zklidnění situace). No a právě na tu to nyní vypadá. Podle některých zpráv neodešli všichni obránci a podle některých videí to vypadá, že přešli do "ilegality".
Každopádně - jak se píše i v článku - Slavjansk nebyl "zadarmo".

Podle dnešní zprávy se oligarcha Taruta kasá, že "do týdne bude Slavjansk na nohou a všechny občanské služby budou pracovat jako dřív. Dodávka energie bude prý obnovena do dvou dnů.
No... tak šťastné pořízení, pane... Ale spíš to vypadá, že jste ve Slavjansku velmi dlouho nebyl a i váš kamarád Avakov ho v poslední době viděl tak leda na dobových fotografiích.

Re: Slavjansk padl

udo 07.07.2014
Odkiaľ máte výraz "Ukři"?

Re: Re: Slavjansk padl

taurus 07.07.2014
Tento výraz nejdříve vymysleli sámi Ukrajinci, když začali přepisovat učebníce historie. Podle ních starobylé Ukrové přišli na tuto zem z vesmíru a jejich kultura dosáhla nejvyššího rozkvětu na zemi, dokud se neobjevily hordy mongolo-kacapů a nezačali škodit.
Tento název se ujal i v ruském prostředí, ale už ,jako ironie.
Takže Ukrové jsou všichni tito bioroboti s vymytými mozky, kteří zabili ruského v sobě.

Re: Re: Re: Slavjansk padl

ushiro 07.07.2014
Pre Ukrov sa hodí typické "ukr" priezvisko Ukraščenko.

Re: Re: Re: Slavjansk padl

taurus 07.07.2014
Откуда берутся «древние укры»

Источник: http://politikus.ru/articles/23613-otkuda-berutsya-drevnie-ukry.html
Politikus.ru

Re: Re: Re: Slavjansk padl

Lin 07.07.2014
Ahoj Udo, bylo mi objasněné, že termín není žádná nadávka "moskalů", ale pochází z vědecké práce nějaké ukrajinské akademické kapacity - Edmunda Kvasiva. Ten napsal knihu "Historie Ukrů od kolébky až po naše dny" -
Едмунд Квасив."История укров от колыбели до наших дней",Киев,"Просвита",2006р.
A jak píše Taurus - pán se snaží dokázat, že prapředci Ukrajinců byli nějací Ukři, ve své době nositelé vší civilizace na planetě. V knize autor objasňuje, že Černé moře je jejich dílem, protože ho vykopali. Nebo Krym je také jejich dílem a název se odvozuje od jejich "K Římu" = "k rim".

Re: Re: Slavjansk padl

Kolodej 07.07.2014
narážaš na cielené rozoštvávanie UA/RU ktorého takto kŕmime aj my?

Re: Re: Re: Slavjansk padl

udo 08.07.2014
Tú matricu nasadzovanú zopár tupými zombitrollmi zákazkovo na fórach väčších mienkodeformných denníkov bolo treba zastaviť, osedlať.

V tej forme bola nebezpečná pre susedov a čiastočne aj pre nás.
Skoro ako keď Nemci volajú Maďarov Ungarn a tak si dlhodobo problémy robia. Tak aj tzv. Maďari, resp. ich fíreri sami sebe.
V mnohom sa ale od našich bratrancov máme aj čo učiť.

Ostatne podobne aj Rusi s Mongolmi spolupracovali kedysi, či Egypťania s Grékmi, ak chápete.
Proste treba rozlišovať Rusov a Rusov.
Slovákov a Slovákov, Maďarov a Maďarov, Egypťanov a Egypťanov, Rimanov a Rimanov, Grékov a Hellénov..

Přidat nový příspěvek

Informační báze KSB

Před bědami se nesehni, na Boha se spolehni.

Historie není věda, historie je v davově-"elitárních" společnostech nástroj řízení.

Nikdy nevíte, před jakými neštěstími Vás zachránila obyčejná smůla.

Návštěvnost

Flag Counter