Žáci a školy jako zbraň proti Putinovi? Aktualizováno

Žáci a školy jako zbraň proti Putinovi? Aktualizováno

28.11.2017

TauRus

 

Moje reakce na článek Aeronetu:
https://aeronet.cz/news/zaci-a-skoly-jako-zbran-proti-putinovi-rusky-student-gymnazi a-v-bundestagu-litoval-nemecke-vojenske-zajatce-video/

 

„Ruský student gymnázia v Bundestagu“ – je zbytečně nafouklý skandál, který má za cíl zabránit sblížení Ruska a Německa.
V jedné rovině leží vítězství Ruska nad fašistickým Německem, které je bezpochyby vítězstvím dobra nad zlem.
Ve druhé rovině leží vyhodnocení důvodů vzniku té války a tam jednoznačně vina neleží jen na Němcích.
My se neustále bavíme, jak jsou národy manipulovány, jak je pěstována nenávist jedněch národů vůči jiným a jak z toho těží třetí strana. Jestli toto nebudeme brát na zřetel a nebudeme se snažit objektivně posoudit, kdo byl strůjcem konfliktu a kdo byl jen zmanipulován, nikdy se z problémů a konfliktů nevybabráme. Také se nevybabráme z konfliktů, jestli budeme stejný podíl viny přisuzovat straně, která konflikt organizovala a připravovala, tj. byla subjektem řízení a straně, která v rámci této politiky fungovala, jako instrument, tj. byla objektem toho řízení. Přičemž, jako poslední článek toho objektu řízení vystupoval obyčejný voják Wehrmachtu, o kterém tento chlapec mluvil.
Krutost, s jakou byla vedená válka proti SSSR nám brání v posouzení lidské roviny konfliktu mezi dvěma národy a tragedií, který tento konflikt způsobil obyčejným lidem na obou stranách, byť jedná strana vedla spravedlivou válku a druhá byla v té, či oné míře zmanipulována a vedla válku nespravedlivou. Na velikost lidského utrpení to nemá žádný vliv. Ten, kdo organizoval tento konflikt nešetřil ani obyčejné Rusy, ani obyčejné Němce a nakonec, svedl vinu na poslední. Kdyby výsledek války dopadl jinak, tak dnes se bavíme o „vině Rusů“.
V roce 2014 Putin podpořil práci studentů ruských a německých gymnázií nad projektem „Práce pro mír“, součásti kterého bylo „usmíření nad hroby“. Ohodnotil tuto práci, jako velmi užitečnou: „Je dobře, že němečtí a ruští studenti mohou se scházet, společně se podívat na tragedie minulosti a společně analyzovat, k čemu vede národní nesnášenlivost a snaha k zotročení celých zemí a národů“:

Chlapec, který vystoupil v Bundestagu, pracoval na tomto projektu „Práce pro mír“ a není jeho vinou, ani jeho vyučujících, že jeho vystoupení bylo sestřiháno tak, že z desetiminutového projevu zbyl jen tendenční, dvouminutový. A ten sestřihaný projev se stal terčem útoků jak na samotného chlapce, tak na jeho školu. Je to jen důkazem, že na obou stranách existují síly, které se snaží zabránit sbližování Němců a Rusů a snaží se ten konflikt z minulého století rozdmychávat.
Německo bylo potrestáno za 2 světové války takovým způsobem, že dodnes už několikátá generace Němců platí za reparace právě těm, kdo ty konflikty organizoval a finančně podporoval.
Pokud toto nepochopíme, jsme odsouzení prožívat podobné války znovu a znovu.

 

Dodatek (29.11.):

Poslouchal jsem dnes Pjakina, ten byl docela ostrý a já ho i chápu a souhlasím, že z toho projevu, jak zazněl v Bundestagu vzniklo "okno Overtona", ale v celou věc je třeba ještě zkoumat a zkoumat.
Věc je složitější, než se na první pohled jeví. Má více rovin.
Hledal jsem informace o tomto případu. Původně, ten Kolja napsal projev o svém dědečkovi, který prošel válkou. Ten mu vrátili s tím, že chtějí, aby byl o německém vojákovi. Ruští studenti dostali dopředu životopisy německých vojáků, kteří na ruské frontě zahynuli – a měli si vybrat, o kom budou psát. Dále tam chlapec ještě řekl, že po vypracování posílali do Německa ke schválení, oni jim to vraceli zpět nespokojení – prý „málo emocí vůči osudu německého vojáka“. Takže – téma měly děti dané, měly životopisy a teď měly něco sepsat a ještě tak, aby politovaly německého vojáka. A to je dost obtížný úkol, natož pro šestnáctiletého chlapce.
Ten Kolja byl pozván na pietní akcí věnované padlým ve 2. světové válce. Jeho projev byl připraven pro tuto konkrétní akcí, tudíž se předpokládalo, že jeho projev bude koncipován tak, aby lidé popřemýšleli nad promarněnými životy. Na poslední chvíli mu bylo řečeno, že svůj projev má zkrátit o 4/5, tj provést velmi drastický zásah. Nervozita, nedostatek zkušenosti a vědomí, že se jedná o pietní akcí a má zaznít hlavně příběh o německém vojákovin, to vše se mohlo promítnout do jeho projevu. My nevíme, jak vypadal jeho původní projev, co v něm bylo opraveno samotným Koljou a co někým jiným. 
Zde je podrobná reportáž:

 

Dále, se dozvídám, že v celé věci se angažoval Gazprom. Ten je kurátorem školy a speciální třídy, kde se chlapec učí a ten se toho Kolji zastal. Vyzval nedělat spěšné závěry. 
https://ura.news/news/1052313171
 

Víme, že se ho zastal mluvčí prezidenta Dmitrij Peskov, a to skoro hned, jak se o události dozvěděla společnost. Dále, víme, že existuje projekt „usmíření nad mohylami“, kterého se mají účastnit školáci a který podporuje Putin. Potom, Žirinovský řekl, že v tom Bundestágu němečtí studenti měli mluvit o ruských vojácích a ruští studenti o německých.
Já ze všeho vyvozují, že se jedná o rusko-německý (ze strany patriotické elity) projekt na usmíření dvou národů a navázání normálních vztahů, do kterého vstoupila třetí strana – někdo z řad organizátorů, aby zhatila celý projekt – opravy, úpravy textů vystoupení a vystřihávání závěru z videa, které takto sestřihané se objevilo na youtube. A kterého si všiml nějaký aktivista z Německa (?), z jehož "lehké ruky" se o tom vystoupení dozvěděl ruský blogér, který hned podal trestní oznámení a informoval ruskou společnost. Divné, že?  Udělal to někdo z německé strany, byla to diverze. Je to podobné, jako s článkem o „Pražském jaru“ během Zemanovy návštěvy.

Gazprom vede Severní potoky do Německa. Gazprom je prodlouženou rukou Putina. Gazprom šéfuje té škole. Gazprom se toho Kolji zastává. Proč to dělá, vždyť nikdo ho nespojoval ani s tím klukem, ani s Bundestagem? Zastávají se ho i z administrativy Putina – Peskov. Není to signál pro chápající, že věci se mají jinak, než se na první pohled zdá?

 

Aktualizace (2.12.):

Dávám k dispozicí vystoupení všech studentů v Bundestagu, ruských a německých.
https://m.youtube.com/watch?v=K5Rt_REw5uM

Z toho vystoupení je vidět, že se jednalo o společnou rusko-německou akcí na podporu míru a vyřešení vzájemných vztahů.

Poslední vystupující, německý student říká:
Ten, kdo uctívá paměti milionů obětí a nezapomíná na utrpění milionů lidí, chápe, že válka nikdy nebyla způsobem vyřešení konfliktů. Válka jen vytváří konflikty rodí neuvěřitelné utrpení.
Paměti – je základ míru a my všichni máme zodpovědnost za současnost a budoucnost.

Bohužel, v té kritice vystoupení Kolji (někdy zcela oprávněné, někdy ne) se vytratilo hlavní poselství, kvůli kterému bylo organizováno celé toto vystoupení studentů. A to že válka není instrumentem vyřešení konfliktů a naopak, ty konflikty znásobuje. Že my, lidé současnosti, musíme zapomenout na tento instrument vyřešení vzájemných konfliktů a neshod, a naučit se řešit konflikty mírovou cestou, ve prospěch všech národů na planetě. Jestli toto dokážeme, vezmeme vítr z plachet těm, kdo zde po tisíciletí národy rozděluje.
——————————————————————-

2.světová válka nebyla válkou mezi Němci a Rusy. Když půjdeme do důsledku, tak pochopíme, že to byla válka mezi atlantickou civilizací a ruskou. Válkou, ve které atlantická civilizace chtěla prosadit svoje „hodnoty“ a ruskou, která skutečné hodnoty bránila. Ta válka ještě zdaleka neskončila a je přítomná v životě každého z nás, především v naších hlavách.
Způsobů manipulace s naším vědomím je mnoho a dnes jsou obzvlášť sofistikované. Jedním z nich je zpochybňování smyslu existence SSSR a spravedlnosti Velké vlastenecké války. A vedle toho pěstování „hurá patriotismu“, který brání pochopit podstatu procesů, které právě probíhají a které provádí Putin a jeho tým.
Případ Kolji v Bundestagu je toho nejčerstvějším příkladem. Kdy za pomoci manipulací s nevyzrálým a nedostatečně vzdělaným mladým člověkem (produktem naší doby a našeho vzdělávacího systému), nám byly dávkovány neúplné informace, které nejdříve byly podchycené a rozehřívané blogosférou a pak i mainstreamem. Přičemž, hlavní proces, kvůli kterému celý skandál začal, zůstal nejen v umlčení, ale zcela nepovšimnut. A tím je bezpochyby – usmíření mezi národy a řešení konfliktů mírovou cestou.
Na poslední světovou válku a hrdinství vítězů nikdy nesmíme zapomenout, ale naším cílem musí být, především, budoucnost planety A to je dnes hlavní priorita.

 

Diskusní téma: Žáci a školy jako zbraň proti Putinovi?

"nevinní"

zdeněk | 06.12.2017

před časem jsem četl knihu německého autora, učasníka tažení na Kavkaz, nenašel jsem tam jediné slovo ve kterém bych našel sebereflexi o tom, že tam neměli co dělat, jen "brečel" nad tím že jim Hitler prohrál válku

Nesouhlasím se závěry

Jana Černíková | 02.12.2017

I já příznivcem usmíření a mírového soužití – ale aby mělo nějakou perspektivu, musí stát na pevných základech, jejichž nezbytnou součástí je nazývání věcí pravými jmény. V tomto smyslu podle mého názoru u vystoupení studentů nemůže být o nějakém posilování míru řeč. Na rozdíl od Vás mě potěšilo, že obsah projevu vzbudil takový ohlas, protože komentáře převážně směřovaly k podstatě věci, tj. k tomu, že šlo o útok (v terminologii DVTR – útok na nejvyšších prioritách). A že se tak stalo v rámci jakýchsi mírových iniciativ na tom nic nemění – to v tomto případě považuji jen za povrchní pozlátko.

Píšete, že v ohlasu úplně zaniklo hlavní poselství – že válka není řešením. Když se na to podíváte z hlediska teorií VP SSSR, tak války nerozpoutávají obyčejní naštvaní lidé, ale globální elity jako akt řízení nevědomých mas. V tomto smyslu naší jedinou účinnou zbraní může být rozpoznání toho, co se skutečně děje. Takže z tohoto hlediska všechny kometáře považující událost v Bundestagu za útok považuji za velký úspěch – a naopak.

Nesouhlasím ani se snižováním viny Německa z toho titulu, že bylo mj. nástrojem řízení GP. I nevědomý nástroj se po „střetu“ s realitou může rozhodnout – tak jak o tom mluvil pan Pjakin, když zmiňoval Němce, kteří zběhli k Rudé armádě. A vůbec – s tím, co pan Pjakin na téma vystoupení studentů řekl (slovně i emočně) do puntíku souhlasím.

Re: Nesouhlasím se závěry

ТаuRus | 03.12.2017

Jak se ztotožnite s tím, co řekl Putin? Nechápe priority?
https://pp.userapi.com/c824411/v824411695/36b10/59948TX12jg.jpg

Re: Re: Nesouhlasím se závěry

Jana Černíková | 03.12.2017

Úplně se s tím ztotožním, protože nenávist nic nevyřeší – ale lži taky ne. A v odkazu nevidím žádný rozpor vzhledem k tomu, co řekl pan Pjakin, nebo co jsem napsala já. Na obou stranách bojovali obyčejní lidé – ale je mezi nimi dost ostrá dělící čára – protože jedni bojovali na straně agresora a druzí jen bránili svou zem. A každý, kdo se nechá zmanipulovat, nese za situaci stejnou zodpovědnost jako sám manipulátor, protože dovolí, aby byl zmanipulován (navíc u Němců to nebyla jen otázka manipulace). A dovolí to proto, že zatím neovládá principy, které je potřeba se naučit, a proto zákonitě přichází manipulátor a vlastní manipulace se pak stává nástrojem učení. To ale neznamená, že toho zmanipulovaného máme nenávidět, dokonce s ním můžeme mít i soucit. Nemáme nenávidět ani maniplátora, protože nás jen učí. V poměru lidstvo kontra GP je to úplně o tomtéž – taky se učíme a GP jen reprezentuje to, co sami zatím neovládáme.

A řešením podle mě není zpochybňování nezpochybnitelného a rozmazávání dělící čáry mezi agresorem a tím, kdo se brání – což podle mě v Bundestagu proběhlo. Řešením je pojmenování věcí pravými jmény a souběžná snaha učit se rozpoznávat podstatu věcí a chovat se podle toho – protože pak nejsme manipulovatelní. A mezi námi je ten rozdíl, že já rozlišuju usmiřování, které přináší mír, a „usmiřování“, které se jen snaží rozpoutávat budoucí konflikty.

Re: Re: Re: Nesouhlasím se závěry

ТаuRus | 03.12.2017

Podle vás, já nerozlišují "usmiřování" a "usmiřování"? Jak jste na závěr přišla? Copak jsem nařekl, že Kolja nemel použit výraz "nevinný" ve svém projevu?
Poukázal jsem na to, v zájmu koho je celý ten zbytečně nafouklý skandál, který přerostl ve štvanicí na kluka.
A taktéž, poukázal jsem na to, že existuje ještě vyšší priorita - mír a spolupráce mezi národy. A emoce, které se kolem toho případu uměle vyvolali, jsou na škodu, ve smyslu spolupráce na vyšších prioritách.
Nemůžu za to, že nevidíte více rovin informační války, který ten případ "Kolji v Bundestagu" krásně demonstruje.

P.S. A to je mi novina, že "každý, kdo se nechá zmanipulovat, nese za situaci stejnou zodpovědnost jako sám manipulátor, protože dovolí, aby byl zmanipulován". Při takovém uvažování můžeme dospět k závěru, že sovětští lidé měli stejnou zodpovědnost za to, že se rozpadl SSSR, jako Gorbačov s jeho týmem nebo, že všichni evropské národy na západ od SSSR měli stejnou vinu na rozpoutání války, jako GP, anglo-saská elita nebo Hitler. Včetně národů tehdejšího Československa...

Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím se závěry

Jana Černíková | 03.12.2017

[osobní rovina -> https://pastebin.com/4C3aKSx4 ]

Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím se závěry

ТаuRus | 03.12.2017

Váš dojem vyplývá z nepochopení více rovin případu v Bundestagu.
A k tomu P.S.
To jste asi špatně pochopila slova VP.
Před vznikem KSB lidé neměli ucelenou metodologií na rozpoznání manipulace, tudíž srovnávání viny subjektů řízení s objekty řízení je zcela mimo mísu.

Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím se závěry

Hox | 04.12.2017

"Můj pohled je, že těch pár slovíček do projevu nezanesla náhoda a nezkušenost, ale zcela jasný záměr, který má za cíl všechno možné, jen ne posilování míru."

Tvrdil někdo cokoliv ve smyslu toho, proti čemu se vymezujete? Nikoliv a vy podsouváte.

I v ČR školy dětem vymývají mozky

Jara | 02.12.2017

Na to upozorňuje SPD Okamury.Hezky to komentují dnešní stránky na vebu ,,AE News" aeronetu i o tom,jak probíhala volba předsedy bezpečnostního výboru do poslanec.sněmovny a jak z toho ,,šílela" ODS,TOP,TV a pražská kavárna.

Vystoupení všech studentů v Bundestagu

ТаuRus | 01.12.2017

Dávám k dispozicí vystoupení všech studentů v Bundestagu, ruských a německých.
https://m.youtube.com/watch?v=K5Rt_REw5uM

Z toho vystoupení je vidět, že se jednalo o společnou rusko-německou akcí na podporu míru a vyřešení vzájemných vztahů.

Poslední vystupující, německý student říká:
Ten, kdo uctívá paměti milionů obětí a nezapomíná na utrpění milionů lidí, chápe, že válka nikdy nebyla způsobem vyřešení konfliktů. Válka jen vytváří konflikty rodí neuvěřitelné utrpení.
Paměti - je základ míru a my všichni máme zodpovědnost za současnost a budoucnost.

Bohužel, v té kritice vystoupení Kolji (někdy zcela oprávněné, někdy ne) se vytratilo hlavní poselství, kvůli kterému bylo organizováno celé toto vystoupení studentů. A to že válka není instrumentem vyřešení konfliktů a naopak, ty konflikty znásobuje. Že my, lidé současnosti, musíme zapomenout na tento instrument vyřešení vzájemných konfliktů a neshod, a naučit se řešit konflikty mírovou cestou, ve prospěch všech národů na planetě. Jestli toto dokážeme, vezmeme vítr z plachet těm, kdo zde po tisíciletí národy rozděluje.

Re: Vystoupení všech studentů v Bundestagu

ТаuRus | 01.12.2017

2.světová válka nebyla válkou mezi Němci a Rusy. Když půjdeme do důsledku, tak pochopíme, že to byla válka mezi atlantickou civilizací a ruskou. Válkou, ve které atlantická civilizace chtěla prosadit svoje „hodnoty“ a ruskou, která skutečné hodnoty bránila. Ta válka ještě zdaleka neskončila a je přítomná v životě každého z nás, především v naších hlavách.
Způsobů manipulace s naším vědomím je mnoho a dnes jsou obzvlášť sofistikované. Jedním z nich je zpochybňování smyslu existence SSSR a spravedlnosti Velké vlastenecké války. A vedle toho pěstování „hurá patriotismu“, který brání pochopit podstatu procesů, které právě probíhají a které provádí Putin a jeho tým.
Případ Kolji v Bundestagu je toho nejčerstvějším příkladem. Kdy za pomoci manipulací s nevyzrálým a nedostatečně vzdělaným mladým člověkem (produktem naší doby a našeho vzdělávacího systému), nám byly dávkovány neúplné informace, které nejdříve byly podchycené a rozehřívané blogosférou a pak i mainstreamem. Přičemž, hlavní proces, kvůli kterému celý skandál začal, zůstal nejen v umlčení, ale zcela nepovšimnut. A tím je bezpochyby – usmíření mezi národy a řešení konfliktů mírovou cestou.
Na poslední světovou válku a hrdinství vítězů nikdy nesmíme zapomenout, ale naším cílem musí být, především, budoucnost planety A to je dnes hlavní priorita.

Re: Re: Vystoupení všech studentů v Bundestagu

mdmml | 01.12.2017

Ďakujem za húževnatú prácu v mene dobrej veci.

Re: Vystoupení všech studentů v Bundestagu

badatel | 01.12.2017

Správně shrnuto.
TauRusi - děkuji

Re: Re: Vystoupení všech studentů v Bundestagu

ТаuRus | 01.12.2017

Já také děkují tobě a všem, kdo se diskuze účastnil.

Vdaka

Kolkobudeszit@centrum | 01.12.2017

Vdaka Taurus. Len je nepochopitelne, ze p. Pjakin v stredu v otazkach ozaj ako spominas sice spravne ostro ohodnotil toto "overtonovo" okno zamerane proti Rusom v spolupraci s GP nemcami-lebo ozaj Nemci to uz neriesia-tak su spracovani, ale p. Pjakin este vyjadril polutovanie nad podobnou ruskou mladezou ako plody Livanovho a spol. skolstva, pricom sa ozaj oprel do dvoch studentbundesrusprispievatelov, ale tretieho pochvalili s moderatorom , lebo tento student " sa odmietal tak vyjadrit ". Ze by mal p. Pjakin este ine informacie? (Este k tym zverstvam, vy si myslite, ze ak mate prehranu vojnu budete vypalovat dediny a zabijat v nich civilov, co ste predtym nerobili, ked ste vyhravali, ze Vam to v niecom pomoze? Ze Niznansky-Edelweis- Skycov... ked na sude predlozili, ze bol i agent anglicka, tak sa zlahla zem... Kto vrazdil a stale vrazdi " tych najlepsich z naroda" Nemci? Rusi? Poliaci? ISIS? ... Nie! Ti isti, ten kmen, co sa skryvaju za tymito narodmi, akurat menia uniformi! A potom rozduchavaju v tych narodoch svojimi mediami vasne, aby sa navzajom bratia obvinovali z vrazd, ktore oni nikdy nevykonali! Neustale sa opakujuca strategia na rozputanie konfliktov tisicrocia...) Vrazdit nevinnych dokaze jedine ten, kto je bez! svedomia -Sivit, a teda i biely miesanec s vnutrom sivita! A to su tie skusky krvi, KDE SA farbi ich KrV na... Takze ak i Menachem Begin povedal, ze "v Katyni vrazdili Nemci aj Rusi " hovoril pravdu... Len nespecifikoval tych "rusov" a "nemcov"...
Takze z tohoto pohladu je mozne polutovat nemcov, ze i statocni vojaci, pomahajuci i civilom sa stali obetami takej hnusnej programovej provokacie ako kazdy ini biely narod Rusi, Poliaci... vsetkym pripisuju vratenie, ktore CISTI! Rusi, Poliaci, Nemci... nemohli vykonat, pretoze MAJU SVEDOMIE!!!

Re: Vdaka

Kolkobudeszit@centrum | 01.12.2017

Vratenie=vrazdenie

Změna okna

badatel | 30.11.2017

Když je známa technologie Overtonova okna (OO) a jeho jednotlivé kroky a jejich návaznost – vždyť užití této technologie ke změně smýšlení a postojů lidí vždy vyžaduje určitý čas. Od prvního otevření, přes zákvas a dále … Vždyť již po několika prvních provokacích může být poměrně snadno zanalyzováno, o co jde. Chce to jen s chladnou hlavou znalými lidmi posbírat fakta (v době internetu by to neměl být problém) a informace o pozadí jejich vzniku a další souvislosti, zařazení zúčastněných osob k zájmovým směrům a zjistit, jaké myšlenky se za tím mohou skrývat, a pod. To je vždy práce spíše pro týmovou práci (široký záběr různých úhlů pohledu), a proč také nevyužít tandemového přístupu. A také možností brainstormingových technik.
Pořídit analýzu ve smyslu „… o co jim kráčí?“.
Následně pak je již možné odhadnout, co má či bude následovat.
A včas převzít řízení okna.
Vždyť není nikde dáno, že to tak vždy musí dopadnout, jak je to v popisu technologie OO uvedeno. Někdo může okno otevřít, ale uzavřít jej může kdokoliv jiný a i jinak, než byl původní záměr provokatéra. Stejná technika je přeci použitelná i na vychýlení myšlení opačným směrem, než si to původní spouštěč (tvůrce OO) představoval.
Říká se tomu „vypálit mu rybník“.
Sestavit argumentaci a vše dostatečně osvětlit, odhalit skryté záměry. Rozkrýt před veřejností pozadí problému. Prostě osvětou daného tématu nedovolit přechod k dalším následným destrukčním fázím spuštěného procesu OO (Overtonova okna).

Jak sleduji na těchto stránkách nově se objevující fakta a zvláště precizní mravenčí pátrací přístup TauRuse (... děkuji), tak je to typická ukázka správného postupu. I ostatní „oponenti“ se zde svým jiným úhlem pohledu rovněž účastní svým dílem na odhalení pravdy. To je to hledání zrna a oddělování plev. Podobně tomu bylo i při analýzách provokativního příspěvku, který měl narušit Zamanovo jednání v Rusku.
A zatím dav vychladl, paměť ztrácí, i když OO bylo již otevřeno. Ale vzedmuté emoce mezitím vyšuměly a nyní řeší se zcela jiné „aktuální hlouposti“. OO zatím čeká na své pokračování. A pokud bude získáno náležité další nasměrování ve směru pravdy (to je zase již práce, která i když týmová, s domýšlením následků všech kroků …), tak musí zůstat do vhodného okamžiku skryta (strategie, taktika). A ve správném okamžiku pak s tím včas vyjít na světlo světa a převzít iniciativu. V době, kdy internet ukázal svou sílu, to zase není až tak těžké dostat pravdivé informace do lidského povědomí – i když majstrejm si to bude původně představovat jinak. Tak se okno správně uzavře a vytvoří nové podmínky v myšlení a postojích lidí.
Nepracuje gosudar náhodou také tak?

Prostředky světí účel

ТаuRus | 29.11.2017

Dnes jsem prohlédl blog Nikolaje Koljasnikova, který první upozornil na vystoupení Kolji a podal trestní oznámení, píše pod nickem zergulio.
https://zergulio.livejournal.com/
Zjistil jsem, že za týden stačil na jedno téma napsat přes 50 článků, s fotografiemi zvěrstev fašistů a odsuzujícího jeho vystoupení. Tj. dospělý strejda organizoval doslova hon na 16 letého kluka.
Mnohé z toho, co píše je správné a patriotické. Ale, zarazilo mě, že týden nepíše o ničem jiném, než o Koljovi a jeho vystoupení v Bundestagu. Člověk jednou vyjádřil svůj občanský postoj, napsal, článek, odsoudil kluka. V pořádku. Ale napsat přes 50 článku na jedno téma - to už je dost přes čáru.
A teď vzniká taková situace - k obhajobě kluka, kromě Kremlu a Gazpromu se připojili liberálové - náhoda? Odkdy liberálové zastávali pozicí Kremlu?.Vždycky to bylo naopak. Není to tak, že podpora ze strany liberálů diskredituje Kreml? A oni to dobře vědí.
Ruský informační prostor už týden vře a téma se uměle rozehřívá, a rozděluje společnost. Proč zrovna ten Kolja tolik všechny zajímá? Je málo jiných, dospělých, kteří se vyjadřovali na téma 2. světové války mnohem hůř?¨Proč se nemluví o nich nebo se aspoň nespojují jejích jména s Koljou?
Dochází až k tragikomickým situacím. Jakov Kedmi (bývalý ředitel izraelské rozvědky NATIV) se rozpláče v pořadu u Solovjova nad příběhem, který sám vypráví. Jeho šestiletý syn odmítá vstoupit na německou půdu a raději zůstane v autě, protože Němci páchali zvěrstva na židech. A Solovjev utírá skoupou mužskou slzu, když ten příběh slyší... Tj., hlavní téma, které v pořadu u Solovjova zaznívá: S Německem nikdy!

Už v roce 2011 Putin otevřel téma usmíření se s Němci přes příběh svého otce - veterána války, který k Němcům necítil žádnou nenávist. Také vypráví o svém pobytu ve východním Německu a říká: V žádném případě nejde dávat rovnítko mezi Němci a nacisty. Obětmi fašismu v první řadě byli Němci, kteří vystoupili proti ideologií hitlerismu. Nejdříve likvidovali je. Ne každý německý voják byl nacistou.
A dnešní Německo odsuzuje fašismus a nacismus... Je to od 4. min. v tomto videu:
https://m.youtube.com/watch?time_continue=268&v=7UlK1CawFGA

Už tehdy, Putin věděl, že mír v Evropě je možné zajistit jen přes usmíření dvou národů. Proto byl organizován projekt "usmíření nad mohylami", který je noční můrou pro anglo-sasy. A proto je v médiích takový kvikot kolem vystoupení Kolji v Bundestagu. A obávám se, že bude ještě větší.

Německý politik, předseda rusko-německého fóra napsal Koljovi: "Díky projektu jsme se dozvěděli o osudu Georga Johna Rau a uviděli ve vojákovi člověka. My nemůžeme opravit chyby minulosti, ale dnešním naším úkolem je překonat problémy současnosti".
https://ic.pics.livejournal.com/zergulio/14338131/4347795/4347795_original.png

Jestli se podíváme na problém rusko - německých vztahů přes prizmu globálního řízení, tak vidíme, že Rusko se stává centrem koncentrace globálního řízení, díky politice Putina. Německo je odsouzeno buď k zániku přes instrument migrace nebo k obnovení nacistické ideologie a návratu fašismu. V každém případě, oba varianty představují bezpečnostní rizika jak pro Rusko, tak pro celou Evropu. Není možné bez stabilizace Německa vybudovat na Euroasijském prostoru mír. A Putin to chápe, a v tomto směru i koná.
Případ Kolji, který se dostal do Bundestgu, je záminkou, jak tyto plány Putina překazit. A v tomto jsou zajedno, jak GP, tak neocons. Svaz Ruska s Německem by vytvořil takovou protiváhu USA a Číně, že by GP mohl zabalit své plány ohledně rozšiřování čínského vlivu v evropském prostoru. Spojení německých a ruských technologií, spolu s kreativitou všech slovanských národů na evropském prostoru by nedalo žádnou šancí ani Číně, ani nikomu na světě. A proto, jakékoli pokusy o sblížení Ruska s Německem budou se setkávat s ohromným odporem všech zainteresovaných (v jejích nezdaru) účastníků.
Na závěr. Když se podíváme na politiku Putina na Blízkém východě. Má někdo výhrady vůči tomu, že Putin přibližuje svoje bývalé nepřátele? Myslí si snad někdo, že mu je příjemné vítat s se saúdovským králem Salmanem, králem Kataru nebo Erdoganem, usmívat se na ně? Je snad bezpáteřní a zapomněl na vše zlé, co Rusku udělali nebo jedná ve smyslu "prostředky světí účel"?
Účelem je zajistit mír na planetě a rozšířit ruskou koncepcí globalizace. A ani v případě s Německem, to není jinak. A je na nás, jestli Putina v tom podpoříme nebo mu budeme házet klacky pod nohy...

Re: Prostředky světí účel

ludo | 29.11.2017

A preto musí byť KSB/DVTR čím skôr v nemčine!
Pokiaľ nie je neskoro..

Re: Prostředky světí účel

ТаuRus | 30.11.2017

Německá média zareagovala na vystoupení Kolji už 23.11., škoda, že jsem to neviděl dříve. Všimla si bouřlivé diskuze v Rusku a centrální deníky, Jako Welt, Spiegl, Deutsche Welle, World economy a Zeitung und Zeit se vyjádřily k jeho slovům o „nevinném vojákovi“.
Uvedu pár příkladu:
«V Německu už se dávno vypořádali s touto otázkou. Němci chápou svoji vinu, trvalé o tom mluví. Rétorika o „čistém“ Wehrmachtu zní jenom z úst pravých radikálů. Větší část obyvatelstva chápe, že Wehrmacht se účastnil poprav a karatelských operací, ačkoli nebyl odsouzen v Norimberském procesu“

«Slova o „nevinně zahynulých lidech“, bezpochyby vyvolávají otázky. Na své cestě ke Stalingradu vojáci Hitlera zanechali krvavou stopu a jen nemnozí se neušpinili».

A tak dále zde:
https://vz.ru/politics/2017/11/23/896593.print.html

Němci se zachovali velice správně a zklidnili by celou situací, pokud by jím v Rusku dali v médiích větší prostor. Článek o německých reakcích byl napsán jen v internetových novinách Vzgljad a převzalo ho pár blogéru. Ale v té hysterií, co se rozpoutala, jejich hlas skoro zanikl.

Ten blogér, Zergulio, který jako první informoval ruskou společnost a pak k tématu napsal přes 50 článků, včera dokonce napsal něco v tom smyslu, že mu volali z Kremlu a doporučili se zklidnit. Nevím, nakolik je to pravda a nakolik se dělá zajímavým, ale jeho činnost už byla hodně přes míru.

A ještě, přidávám jedno video s Putinem, jeho vystoupení v německé škole, která se účastní projektu „usmíření nad mohylami“
https://m.youtube.com/watch?v=-n11li2KDqU

ano

Dagmar | 29.11.2017

to je muj sen, smireni Nemecla a Ruska a my jako oplnujici bod trojuhelniku; SEN Krasne napsano

Re: ano

Fx | 29.11.2017

To je opravdu sen RF a Německo se usmíří a na důkaz svého přátelství si zaberou půl na půl země mezi nimi. Tohle už tu jednou bylo.

Re: Re: ano

nula | 29.11.2017

Tak zrovna co se týče polskejch kurew, na jejichž čtveré (nebo pateré? rozhodně ne jedno, jak uvádíš) dělení narážíš, to rozhodně na škodu nebude, ba naopak. :)
Bych se smál, až bych se za pupek popadal, kdybych se toho dalšího dělení dožil, protože pšonci by si rádi zase podělili území jiných národů tohohle sanitárního koridoru, včetně toho našeho a slovenskýho, protože se cejtí silní v kramflecích, protože mají za prdelí strejdu Sama, teda Donalda. :P
A Tschechische Freistaat je už stejně ekonomicky součástí Bundesrepublik Дочьланд, ať se nám to líbí nebo ne. :P

Utok

mdmml | 28.11.2017

Myslim si, ze je to pokus o prebratie riadenia nad touto skupinou smerujuci pomocou spustenia procesu okna Overtona zlikvidovat vo vnimani spolocnosti moralne pravo a Velku vlastenecku vojnu a vysledky Druhej svetovej vojny, nasledne znicit Rusko, v sucinnosti s vymenou obyvatelstva v Nemecku postihnuteho ucinkami tejto udalosti. Staci sa denne pozriet ako pilne sa snazi CT2 a Zoom, podporit v tomto smere vyslednu generaciu demagogickeho vzdelavacieho systemu a ucinok smerujuci na najmladsiu generaciu... Nicenie a demontaz pomnikov, likvidacia sviatkov, verejnej tvorivej umeleckej cinnosti v zamerani na tieto udalosti narod, slobodu a pod... Starwars namiesto rannej rozpravky a CT D ani radsej nespomeniem, rok 68 a nasa neschopnost sa zhodnut nad minulostou a to clovek nehovori o dohode na cielmi v buducnosti.... Ked nas vidia a nasu nesvornost, je az trestne to nevyuzit. Toto je iba dalsi krok...

přesně tak

Torge | 28.11.2017

Vidím to stejně.Snaha zabranit spolupraci mezi německem a ruskem.
Není to tak že němci zapoměli na svou vinu. Ta je jim donekonečna omlacována o hlavu takovým způsobem , že může naopak evropu opět zničit. Je jim zažraná v kolektivním podvědomí.Celá migrační krize a fraze Merkelové" Zvládneme to" je na této vině postavena a vede jenom k tomu že se německo opět může stát rozbuškou evropské bezpečnosti, pokud k problematice nezačnou přistupovat pragmaticky bez pocitu viny , kdy musí snést cokoliv bez připomínek.

áno

JaroX | 28.11.2017

pekne povedané/napísané :)

Re: áno

JaroX | 03.12.2017

Podľa mňa boli všetci nemeckí, slovenskí, maďarskí, rumunskí, ... vojaci útočiaci v 2.s.v. na ZSSR užitočnými idiotmi bojujúcimi za záujmi Veľkej Británie a Vatikánu... a istým spôsobom je dobré ich všetkých poľutovať ak sa nedopúšťali žiadnych zverstiev a na východnom fronte trpeli a zomreli.

Zároveň súhlasím s Pjakinom, že akýkoľvek cudzí vojak vstupujúci na územie suverénneho štátu bez pozvania tamojšej vlády je agresor, v princípe je vinným a nie je potrebné jeho vinu dokazovať. Vojaci ZSSR mali nielen právo, ale aj povinnosť vlasť brániť aj pred užitočnými idiotmi v podobe vojakov Nemecka, Slovenska, Maďarska, Rumunska... a nie je dôvod, aby sa nové generácie Rusov za to cítili previnilo.

Áno, aj z tohto vidno, že u našich veľkých bratov v Rusku majú dosť veľký bordel fakticky všade (vrátane armády a kozmických agentúr). Tiež sa mi nepáčia tie nové filmy, ktoré sa v Rusku točia a dostávajú sa aj k nám - 28 panfilovcov, 9. rota, ... a rána sú tu tiché 2015. Je nutné priškrtiť peniaze pre braky a vychovávať vlastencov, ktorí si najskôr natrénujú točenie filmov na iných témach, aby mohli zvlánuť natočiť niečo, ako je "... a rána sú tu tiché" z 1972. Keď má divák k dispozícii film z 1972 a aj z 2015, väčšinou uprednostní nový a na starý sa nepozrie. A v tomto prípade by to teda bola veľká škoda! Nový brak znižuje/nuluje efekt starého skvelého filmu pri vštepovaní vlastenectva novým generáciám...

Jahoda

Jahoda | 28.11.2017

Vyborny rozbor situacie.

pěkná odpověd

fleggg | 28.11.2017

Hezky jsi to TauRusi napsal. Sestřihat projev za účelem obrácení významu je pěkná prasárna. Paní Pozorovatelka se zase činí.

Re: pěkná odpověd

ТаuRus | 28.11.2017

Paní Pozorovatelka má asi stejný podíl viny, jako historik Spicyn, který tento akt kluka jednoznačně odsoudil. Lidé neměli přístup k informacím a reagovali spontánně hned na první zprávy, které se o tomto případu objevili. Ti sviňáci, kteří toto téma rozjeli, vědí moc dobře, jaké emoce vzbudí.
Já jsem čekal několik dní na informace, které vyplují na povrch, než jsem vyjádřil. Ale mohu tě ujistit, že první zprávy mi také hnuli žluči.

Re: Re: pěkná odpověd

ТаuRus | 28.11.2017

P.S. A aby bylo jasné, ten klukův projev nesestřihala Pozorovatelka, ale někdo, kdo první informoval o tomto případu.

pěkná odpověd

fleggg | 28.11.2017

Hezky jsi to TauRusi napsal. Naprostý souhlas.

Doplnění

TauRus | 28.11.2017

Sblíženi Ruska s Německem by udělalo čáru přes rozpočet nejen neoconům, ale i GP, proto v Rusku vidíme aktivací všech pseodopatriotů, kteří nemají zájem informovat společnost objektivně. Do jejích pasti skočilo i dost normálních lidí, kteří hned negativně reagovali na vystoupení toho kluka v Bundestagu. Ve smyslu “proč ruský kluk má litovat vojáka Wehrmachtu”?

Teď jde jen o to, vysvětlit lidem, že někdo (nepřející rusko-německým vztahům) z německé strany sestřihal jeho vystoupení tak, aby vypadalo, že mladá generace Rusů se kaje před Němci za utrpení, které jím bylo způsobeno na ruském území. Přitom, ve skutečnosti, ten kluk vyjádřil lítost nad zmařeným životem německého vojáka, který v ruské zemí neměl, co pohledávat.

Re: Doplnění

mdmml | 29.11.2017

Myslim si, ze nahody sa nedeju a uz len skutocnost vystupenia ruskej mladeze v Bundestagu je natolko zavazna, ze nemoze neist o vec bezvyznamnu s az sa ponúkajúcimi moznostami vyuzitia v oblasti riadenia... Preto obsah vyjadrujuci neaku lutost nad padnutym nemeckym vojakom je az na poslenom mieste. Dolezitejsie je skor verejne predviest stav, uroven chapania, odusevnenia a ideologizacie nastupujúcej mladej generacie Ruska. Taky zivy dokument, aby si vsetci ktorí su pri aplikacii koncepcie a ideologie dozvedeli uroven a kvalitu svojeho riadenia na stav najmladsej generacie... pozreli si vznikajuci produkt... A mohli prejst k dalsiemu kroku spustenia okna Overtona smerujúceho od namyslitelneho (nestastny, zmareny zivot nemeckého okupanta so zbranou v ruke - vraha , pri ktorom netreba vahat o jeho vyne) az k aplikacii u nastavajucej generacie kajania sa za "popravu týchto nevinnych obeti"... Smeruje to podla mna jednoznacne k moralnemu zniceniu opravnenosti týchto slov a skutkov: Z vyššího princípu mravního vám říkam, že vražda na tyranu není zločin.

Re: Re: Doplnění

ТаuRus | 29.11.2017

"Z vyššího principu mravního vám říkám, že vražda na tyranu není zločin."
Někde jsem řekl, že je to naopak?

Ale na druhou stranu, je možné, z vyššího morálního principu vyjádřit lítost nad zmařeným životem nebo ne? A teď nemluvím o nešťastné formulací toho chlapce "nevinný voják", jehož vina je prokazatelná, protože se zbraní v ruce přišel do cizí země. Ale o promarněném životě vojáka, který mohl hodně dobrého vykonat a kvůli válce nevykonal?
Když se bavíme o životě jednoho vojáka, nesmíme zapomínat na to, že někdo poslal toho vojáka do války. A někdo tu válku organizoval. A ten "někdo" tu válku přežil a nedostal se na lavici obžalovaných v Norimberském procesu. Žil si dál, v pohodě a úctě, a možná zorganizoval několik dalších válek. Ale ty svoje ruce krví neušpinil. Na špinavou práci měl jiné. A vadí mi, že v případu s tím Koljou, se jakoby zapomnělo na tuto rovinu, na lidi-nelidi.
Neviděl jsem, že tento případ Kolji v Bundestagu někdo, v rámci řízení, využil i pro tuto věc. Jen jsem slyšel, jak jsou Němci špatní a co si všechno zasloužili.
Jen si na minutu představ, že by ten Kolja nemluvil o německém vojákovi, který zemřel v Rusku, ale o slovenském vojákovi se stejným osudem. Vždyť tam, ve Stalingradském kotli, zahynuli i vaše lidé, přičemž ne na správné straně. Pomohlo by ti to uvidět více rovin té války? Odsoudil bys jednoznačně slovenského vojáka nebo toho svého vojáka by ses snažil omluvit a začal bys hledat většího viníka?... Na férovku. Já, jako potomek sovětského vojáka bych odsoudil tvého otce nebo děda a řekl bych něco v tom smyslu, "dobře mu tak, že zahynul, neměl tam lézt". Jak by ses zachoval? Souhlasil bys se mnou jednoznačně a bez výhrad?

Přijde mi úsměvné, že já, potomek ruského vojáka ti tyto věci vysvětlují.

A teď, co se tyče řízení. Z větší části už jsem to popsal v příspěvku nahoře. Ano, ten Kolja je produktem naší doby, byť je také objektem manipulace dospělých. Na něm vidíme, jak je snadné novou generací zmanipulovat tak, že dobré úmysly - usmíření mezi národy, nepřítel hned, v zárodku maří. Proto je třeba z toho případu si vzít ponaučení: zklidnit situací a pokusit se využit tento případ ku svému prospěchu. Třeba tak, že na školách se bude používat jednotná učebnice historie. Nebo tak, že se začne více mluvit o organizátorech válek. A každopádně, se musí dokončit projekt Putina, zamířený na usmíření nejen Němců s Rusy, ale i všech národů na planetě.

Re: Re: Re: Doplnění

mdmml | 29.11.2017

Odsoudil bys jednoznačně slovenského vojáka nebo toho svého vojáka by ses snažil omluvit a začal bys hledat většího viníka?... Na férovku. Já, jako potomek sovětského vojáka bych odsoudil tvého otce nebo děda a řekl bych něco v tom smyslu, "dobře mu tak, že zahynul, neměl tam lézt". Jak by ses zachoval? Souhlasil bys se mnou jednoznačně a bez výhrad?

Možno to je divné, ale treba sa nad tým zamyslieť viac. Keď sa bavíme troška osobnejšie a o odsúdení. Moji obaja starí otcovia boli v tomto víre účastníkmi. Jeden musel narukovať ako vojak Slovenského štátu, ktorý sa potom zúčastnil povstania, skončil v nemeckom zajatí v koncentračnom tábore Kaisersteinbruch v Rakúsku (kde bol aj internovaný slovenský generál Malár, ktorý bol potom mučený a popravený vo Flossenburgu) a druhý ako dôstojník Slovenského žandárstva slúžiaci v tomto čase na hranici medzi Protektorátom Čechy a Morava a Slovenským štátom, skonal v lese na vykrvácanie s odtrhnutou nohou v roku 1945. Chcel som tým len povedať, že títo ľudia to mali možno ďaleko zložitejšie lebo na nich číhala smrť doslova z každej strany. Preto si myslím, že si neprotirečíme, ale pri zmierení a odpustení v pohľade na vojakov a ich národy je to možné. Títo ľudia do toho boli nahnaní a mali veľmi malé možnosti na vlastnú záchranu a záchranu svojich rodín vzhľadom na udalosti okolo nich ktorých boli účastníkmi a dokázali sa s tým hrdinsky popasovať. Len to nie je pohľad komplexný v našom čase informačnej vojny. Treba sa pozrieť na takéto vystúpenia mládeže v Bundestagu dôkladnejšie, aby sa tento hrozný scenár nemusel opakovať a to s odstupom času a pohľadom už dnešnej doby a terajších znalostí a zamerať sa na veci s tým súvisiace a možno preto som v tomto opatrnejší ako hocikto iný. Tak ako som popísal hore v súvislostiach, ktoré uvádzam v dnešnom ponímaní reality bojov po odstupe takého času je očividné, že je tu znova snaha použiť moderné komplexné sociálne technológie riadenia spoločnosti v prospech „zla“ na pozadí dobrého „úmyslu“ a zmarenie jeho informačného účinku na spoločnosť , v pochopení jeho pôvodne zamýšlaného smerovania a
následnému prebratiu riadenia... „Keď chceš nejaký proces zmariť, postav sa do jeho čela“ Preto si myslím, že sa to môže dotiahnuť do veľmi zlej pozície a zasiahnuť naše národy časom na veľmi vysokej priorite pomocou technológie okna Overtona na historickej a faktologickej priorite, že nakoniec brániace sa národy agresii stratia morálne právo tyranovi oplatiť rovnakou mincou a v ďalšom okne už bude toto právo útoku nie agresie už na opačnej strane, teda morálne zdôvodnená nutnosť zasiahnuť v záujme „oslobodenia a demokracie“...
Hlavne v spojitosti s výchovou a stupňom ideologizácie a účinkov „vzdelania“ najmladšej „porevolučnej“ generácie mládeže, sú to budúce kádre, ktoré riešia všetko(!). Preto na tejto úrovni riadenia vzhľadom na použitú mieru, som veľmi opatrný s určením jednostranného cieľa tejto udalosti, práve s ohľadom na veľkosť idei pri nej použitej...

Re: Re: Re: Re: Doplnění

ТаuRus | 30.11.2017

V tom s tebou souhlasím.

Re: Re: Re: Re: Doplnění

PM | 01.12.2017

Tak nějak. Jste v zemi , máte věk na odvod a jde se do války .... Buď zemřete na sto procent rukou "vlastních", za to že nechcete jít, anebo máte 0,0001 šanci že přežijete někde tam ve válce... A tak jdete za šancí přežít... Bohužel lidi ještě stále neshánějí bojechtivé politiky do skupin, nedávají jim zbraně a nenechávají je se v reálu zabíjet v arénách , když jim to tak jde v teorii z tribun

Re: Re: Re: Re: Re: Doplnění

mdmml | 01.12.2017

Presne tak. Správne pochopené. V dnešnom ponímaní tej doby nám tieto súvislosti až tak nedochádzajú a ak áno, tak ich možno nevyhodnocujeme v konfrontácii s vlastnými životmi a položením až tak správne. Môj pohľad je taký, že si títo ľudia hlavne užili plné priehrštie hlavne strachu, biedy a driny. Snažili sa, aby ich deti to nemuseli nikdy zažiť, mali sa lepšie a nemuseli všetky tie útrapy prežívať znova. Mne sa ale vidí, že odtrhnutím od ich odkazu, obetí a poznania životov predkov, hrnieme sa po hlave do nového jarma "nútene nasadených" na vlastnej okupovanej hrude o ktorú sme tak ľahkovážne prišli a nepochopením minulosti, vlastne znehodnotili ich životy a idei. Neviem čo by nám povedali na naše konanie a správu toho, čo nám tu zanechali a vybudovali pre, náš, život a naše deti...

Dobrá odpověd

Nikdo | 28.11.2017

Ano to je ono, působí ne mně klidným neosobním dojmem. Přesně jak řekl Pjakin: správné řízení snižuje napětí (zde mezi národy).

Re: Dobrá odpověd

Nikdo | 04.12.2017

Pjakin vnesl do situace více světla. Je nutné si přiznat, že to bylo trochu jinak a žáci v tom nebyli až zas tak nevinně a ta akce za mír je placená ze zdrojů nepřátelských Rusku s cílem přepsat historii ve smyslu "všichni byli nevinní". Viz následující článek http://leva-net.webnode.cz/products/otazka-odpoved-v-v-pjakina-ze-dne-27-11-2017/ rozbíráno na začátku videa.

Přidat nový příspěvek