Jak půjčují komerční banky

15.8.2015

Hox

 

O tom, jak v současném systému fungují komerční banky a proč jsou agenti s teplou vodou nabídkou úvěrů čím dál vlezlejší už lze najít i v češtině dost kvalitních informací, byla o tom nejednou řeč i zde, přesto myslím, že nebude na škodu podstatu tohoto asi největšího podvodu v dějinách lidstva znovu osvětlit. Pokud vynecháme technické účetní detaily a právní kouřové clony, podstata je tak jednoduchá, že kdo se s tou informací ještě nesetkal, asi bude mít problém to vstřebat.

Představme si pro jednoduchost nově založenou banku která je švorc, nemá nic, a za kterou přijde jeden klient se zájmem o hypotéku 1.000.000 kč na 10 let.

Banka nemá nic, tedy má 0.

Nula se dá ale napsat i jako "+ 1.000.000 - 1.000.000" (milion mínus milion je stále nula).

Na jednu stranu rozvahy se tedy napíše -1.000.000, na druhou +1.000.000; banka má stále stejně jako předtím, nula.

"Plusový milion" se převede na účet klienta, který si vzal hypotéku, "mínusový milion" zůstává v tento okamžik bance, která nyní "má" mínus milion.

Klient svým milionem zaplatí nemovitost, pravděpodobně převede do jiné banky a další osud tohoto milionu nás v této chvíli nezajímá - je už neodlišitelný od všech ostatních peněz v oběhu.

Klient splácí hypotéku, splácí jistinu plus úroky, banka splátkami jistiny umořuje její "mínus milion", a úroky jsou čistý zisk banky ( = krádež).

Po deseti letech, pokud klient splácí a nezbankrotuje, je na rozvaze banky opět "mínus milion" a "plus milion", tedy stejný stav jako na začátku operace - dohromady nula, jen s jedním rozdílem: několik set tisíc zisku pro banku z úroků. Pokud se jedná o hypotéky na 20-25 let, není výjimkou, že suma zaplacených úroků je větší než suma jistiny.

Jelikož lichva je právně charakterizována mimo jiné i jako nepřiměřeně vysoký úrok, plyne z toho jedna věc: jakýkoliv nenulový úrok ze strany banky ve všech schématech podobného druhu (ne u všech půjček takto vznikají a zanikají peníze, ale u většiny ano) je i z pohledu současného právního systému ČR protizákonná lichva a krádež, neboť banka si nárokuje úrok za nulovou protihodnotu ze své strany, tedy nekonečně vysoký úrok.

Kromě toho tímto mechanizmem roste peněžní zásoba. Pokud si někdo klade otázku, odkud se berou peníze, když v hotovostní podobě existuje jen zlomek prostředků a centrální banka realizovala emisi opět jen v objemu zlomku prostředků, které jsou v oběhu, zde je odpověď. A zde se skrývá i odpověď na otázku, proč jsou agenti s teplou vodou stále agresivnější, vlezlejší a s "výhodnějšími" nabídkami - systém pro udržení v chodu potřebuje exponenciálně se zvyšující objem půjček, skrz které jednak banky okrádají všechny ostatní, a druhak roste peněžní zásoba, což umožňuje systému přežít zase další rok a nezhroutit se pod vlastní vahou.

 

Aktualizace - pár dokumentů k tématu:

https://www.youtube.com/watch?v=pZvLyU0cqy4

 https://www.youtube.com/watch?v=TKurU_7zV8k

https://www.youtube.com/watch?v=ZJ6EWnfdeqQ

a pro zájemce o technické detaily v našich podmínkách: zvedavec.org/prispevky2014/09/6140-bankovnictvi-pravdy-a-lzi.htm

penize.cz/ekonomika/300994-soukrome-penize-kde-se-pecou-prachy

 

Aktualizace #2

Ad výhrady v diskusi o tom, že tento článek je hoax. Potvrzení výše uvedeného od Bank of England:

http://www.bankofengland.co.uk/publications/Documents/quarterlybulletin/2014/qb14q1prereleasemoneycreation.pdf

Citace:

This article explains how the majority of money in the modern economy is created by commercial banks making loans.

"Tento článek vysvětluje, jak je většina peněz v moderní ekonomice vytvářena komerčními bankami při poskytování úvěrů."


One common misconception is that banks act simply as intermediaries, lending out the deposits that savers place with them.

"Obvyklý omyl je, že banky jednoduše fungují jako prostředníci, tj. půjčují vklady které si k nim uložili střadatelé."

 

This article explains how, rather than banks lending out deposits that are placed with them, the act of lending creates deposits — the reverse of the sequence typically described in textbooks.

"Tento článek vysvětluje, že banky namísto půjčování vkladů vytvářejí vklady poskytováním úvěrů - tedy naopak, než je to obvykle popisováno v učebnicích."

 

Diskusní téma: Jak půjčují komerční banky

Re: Re: Re: Re: Ven z toho

Jura | 16.08.2015


Mám představu (koncepci, obraz), jak by měla a nejspíše i bude vypadat společnost po výhře Ruské koncepce globalizace. Mám představu jak proč a kdy se do toho zapojí ČR.

Bude k tomu potřeba několik změn. Peníze je jen jedna oblast, ale teď diskutujeme peníze. Každopádně je potřeba mít ty jednotlivé změny připraveny (což zatím, alespoň pokud vím, není).... a otázkou je v jakém pořadí času i způsobu je protlačit do zákonodárství.

Teď ještě není čas ty změny ve formě zákonů prosazovat (ani je nemá kdo prosazovat). Teď je čas o nich přemýšlet a případně je již i připravit.

Resp. jak je třeba postupovat k realizaci podle Vás?

Re: Re: Re: Re: Re: Ven z toho

Hox | 17.08.2015

Současný finanční systém je zralý na velké změny, sice evoluční cestou, ale jako takový patří na odpis. Jde tedy nyní spíše o hledání principů na kterých bude založen a cest, jakými kroky změny provádět, než samotné zákony. Viz i vícero diskusí tady na téma finanční systém založený na energoinvariantu, případně dočasně přes zlatý standard, a přidružené info a analýzy. Zákony jsou pak jen formalizací, zakotvení daných principů, proto řeč o zákonech by měla přijít na řadu až poté, co bude jasný obraz systému, který mají kodifikovat. Zákaz úroků, snad kromě úroku na spotřebitelské úvěry na předměty paraziticko-degradační kategorie jakožto regulace spotřeby v této oblasti, je asi výchozí podmínkou. Jinak celkem souhlas s napsaným.

Re: Re: Ven z toho

marvo | 17.08.2015

Súhlas. Jasné, že na Islande šlo o testovanie, napr. hedgových fondov... Len doplním, že ak sa reálne pozrieme, čo sa tam stalo , tak ten test by som nazval ukážkovým modelom - je to Wall street v malom dotiahnutá do extrému (podľa mňa šlo okrem iného aj o odkaz všetkým psychopatickým stúpencom M. Friedmana). Navyše je to učebnicový príklad vzniku bubliny.
Ako vtipný úvod odporúčam Michaela Lewisa (potom ale rozhodne pokračovať serióznejšou literatúrou)
http://www.stripkyzesveta.cz/cz/knihovna/285/michael-lewis-bumerang-cesta-kolem-noveho-tretiho-sveta

Metoda Mandrake

:-))) | 15.08.2015

http://www.zvedavec.org/komentare/2008/01/2404-co-je-to-metoda-mandrake.htm

dluzno dodat ze emitovanim nicich nekrytych penez emitent okrada vsechny uzivatele meny jenim redenim a vytvari inflacni tlak, kterym je okrada podruhe, ale pitomcum to nevadi, naopak maji radost ze jsou clenove

Vezsenyi

Václav | 15.08.2015

co třeba trochu té aritmetiky.....tedy peníze slouží pouze k vyjádření hodnoty něčeho( sami o sobě jsou ničím) a pak tedy musíme skloubit toto, pakliže peníze sami o sobě nemají žádnou FUNKCI než vyjadření hodnoty tak jak to že lidé platí 2. papírky za jeden??? ono je to tak že lidé si přeneseně sice leasingují hotovost a jsou ochotni ji i přeplatit velice významně a to jen proto že si zvykly platit za možnost....totiž jádro pudla je v hodnotě funkce, pakliže si půjčím ano mohu promyšleným a rozumným přístupen v půjčené hodnoty vytvořit jiné větší nasobené atd atd nicméně neuvědomím si skutečnost že svůj sem potenciál nápad či cokoli co toto vystihuje prodávám spolu s úpis úroků....tedy netvořím hodnoty ale zavazuji se čerpat a vracet a jen pro tento pocit máme dnes obchodní model takový který máme....tedy kapitals kdy vše se dá vyjádřit v měně....avšak jsou nezměřitelné funkce a hodnoty a také jsou logické a aritmetické systémi kdy je jasné že když chceš půjčovat mužeš kolik chceš za kolik chceš avšak když chceš půjčovat musel bys i ukládat a kdo by opravdu chtěl věc brát vážně věděl by že toto se musí svázat asi v tomto duchu....půjčuješ, máš roční rpsn 25-35 procent..OK, ale také ukládej a to ne méně než za 18- 28 asi by se to zredukovalo na 0,75 a 1.5 a bylo by to přehledné ale dnes už je toto bezpředmětné a ty co to má trápit nejvíc si už ani nestihnout se pořádně zapotit a jaksi jen budou stále ještě po dlouhý čas mít nedostatek

Malá technická

Oracle 911 | 15.08.2015

Pri založení banky treba najprv položiť nejaké základné imanie, takže z toho sa robia prvé pôžičky, ale princíp je vystihnutý.

Re: Malá technická

petr | 15.08.2015

Víte, jaká částka je třeba na založení komerční banky a odkud ten subjekt tyto penze získá?
Napovím, ve většině případů založených peněžních ústavů v ČR si je půjčily. A víte od koho?

Re: Re: Malá technická

Oracle 911 | 15.08.2015

Iste Jano a kamaráti z hornej-dolnej prišli do banky a vybrali úver a založili banku. Dobrý vtip.

Veci takto nefungujú, lebo banková kabala takto "požičiava" len svojím ľuďom či už na založenie alebo na kúpu už existujúcej.

HOAX

petr | 15.08.2015

Tento článek, který napsal Hox je HOAX.
Autor je nedotčený znalostí základních u nás platných norem a to Zákona 21/1992 Sb. O bankách ve znění pozdějších předpisů, a Zákona 61/1993 Sb., o České národní bance ve znění pozdějších předpisů.
Ignoruje např. uzákoněnou výši základního kapitálu, kapitálovou přiměřenost atd.

Re: HOAX

Hox | 15.08.2015

Zaměřil jsem se na hlavní mechanizmus a princip a ten odpovídá. Máte pravdu že zákon 21/1992 jsem nečetl a podrobně neznám, jsou to implementační detaily, ty, které spadají pod pojem "právní a účetní kouřová clona". Pokud máte za to že banky v praxi půjčují jen peníze, které předtím nějak jinak získaly, tj. nevytvářejí peníze z ničeho, doporučuji si věc lépe nastudovat.
Kapitálová přiměřenost samozřejmě ve hře u nás je, banka tako nemůže vydat neomezeně úvěrů, ale to na principu nic nemění. Riziko pro banku spočívá v tom, že pokud klient jistinu nesplatí, musí ji banka splatit ze svého, a ne z nově vytvořených peněz z ničeho, ale ze svého "zisku", takže tímto způsobem může i padnout. Proto i kdyby nějaké povinné rezervy (např 10%) nebyly, banky je dodržovaly.
V praxi mechanismus funguje jako jednosměrný vysavač prostředků z reálného sektoru do finančního, kde je pak z drtivé části vkládají nikoliv do reálného sektoru, ale do virtuálních kasín a spekulací, kde je možnost "vydělat" pro banku mnohonásobně vyšší, a odměny managementu jak víme záleží na výši "zisku" banky.
Tento jednosměrný odtok kapitálu nezpůsobí kolaps ihned proto, že mezi vznikem a zánikem prostředků v konkrétním úvěru je mnohaletá pauza, a je kompenzován novými úvěry, které ale musí být ve stále zvyšujícím se objemu, aby systém nezkolaboval.

Re: Re: HOAX

petr | 15.08.2015

To jste mě velmi pobavil. Tak Vy neznáte základní předpisovou základnu pro založení a provoz podnikatelského subjektu finační instituce ! Ve našem případě si už vůbec nedovoluji upozornit na další normy ČNB, MF a dalších státních institucí, které musí finanční instituce dodržovat aby jim nebyla odebrána licence, nebo aby prošly mezinárodním auditem. Mimochodem všechno to stojí peníze.
Tak to si klidně pište dál a dělejte si finačního gurua.

Re: Re: Re: HOAX

Oracle 911 | 15.08.2015

Ja by som s tými reguláciami a stres testami príliš neoháňal. Obzvlášť po tom, čo jedna z orgánov OSN uverejnil to, že veľké Západné banky zostali solventné po 2008 len kvôli drogovým peniazom. A stres testy absolvujú hlavne kvôli dosť voľným podmienkam v týchto testoch. Teda Západné banky sú nesolventné (de facto bankrot) a zapletené do všelijakých špinavostí s vedomým a tichým súhlasom regulačných orgánov.

Ďalšia vec, bavíme sa tu o princípoch fungovania banky, nie o detailných predpisoch, ktoré sa musia dodržiavať pri založení banky a banka "musí" dodržiavať pri svojom fungovaní.

Takže Vaše poznámky sú nemiestne.

Re: Re: Re: HOAX

Hox | 15.08.2015

Jen do toho, vysvětlete jak to podle vás je, když to údajně víte lépe - jsem jedno velké ucho. Zatím jste nic nepředvedl. Zkuste konkrétně - základní mechanizmus podle vás funguje jak? Pokud klient přijde do banky a vezme si hypotéku, banka mu půjčí vklady jiných klientů, popřípadě prostředky které si sama půjčila například od CB, nebo nikoliv? Jednoduché otázky na nichž se ukáže, kolik toho reálně chápete.

Re: Re: Re: Re: HOAX

petr | 15.08.2015

Váš primitivní pohled na finanční instituce spočívá v tom, že zisk banky je tvořen ziskem z úvěru. Tento Váš pohled vůbec nepočítá z nutnými náklady, s pojištěním, daněmi, s náklad na vedení účtu atd.
Banka má ze zákonů mnoho vyplývajících povinností , které stojí mnoho peněz. Nemalé náklady jsou spojeny s vnitrostátními či mezinárodními transakcemi – převody, s vedením LORO účtů, poplatky za mezinárodní zprostředkování různých bankovních produktů a platebních systémů ( např. SWIFT), SW a HW nutný k těmto činnostem, bezpečností fyzickou , iternetovou atd.. K tomu se musí započítávat tvorba oprávek ( neaktivních peněz blokovaných na speciálních účtech) v případě opoždění nebo nesplacení sjednaných splátek úvěru atd..
Uvedu jeden příklad: Banky jsou povinny podle zákona archivovat všechny transakce provedené klienty na všech účtech po dobu 10-ti let. K tomu jsou banky povinny archivovat všechny doklady o každém účtu klienta po dobu 10-ti let od skočení smluvního vztahu.
Co se týče transakcí, tak ty už naštěstí jsou ve většině v elektronické podobě, ale dokumentace – smlouvy, podpisové vzory, změny smluv atd. jsou většinou v papírové podobě. U větších bank se jedná o archivaci stovek miliónů nebo biliónu transakcí, a co se týče dokumentace tak to jsou milióny listů. Myslíte si že to někdo archivuje zadarmo ? To je jedena z mnoooooooha neproduktivních činností.
Kdyby jste se podíval do bilancí jednotlivých bank (pokud víte co to je) , tak by jste viděl rozložení nákladů na jednotlivé činnosti, a zisků z těchto činností. Výroční zprávy některých bank jsou zveřejňovány i čtvrtletně.
Tam by jste se dozvěděl, že zisky z úvěru tvoří menší část ze zisků bank. Dokonce některé banky tvoří větší část zisku z mezibankovních operací, poplatků, záruk, akreditivů nebo pronájmem či prodejem nemovitostí.
Jak říkal pan Werich :“Nejhorší je srazit se z blbcem“

Re: Re: Re: Re: Re: HO-AX

udo | 15.08.2015

Dik, pekne ste to rozpísal..

Isto, náklady na lokálne šmírovanie zo strany globálneho finančného terorizmu sú nemalé.

Aj ten zvyšok vami popísanej činnosti spadá i dnes pod príslušné platné trestné zákony. Nepochybne v horných sadzbách, ak nie horšie, vzhľadom na pomerne ľahko dokázateľnú systematickú úmyselnú genocídu.

Otázka je skôr, prečo prokuratúra a občiansky zodpovednejšia väčšina štátneho zastupiteľstva stále ešte nekoná?
Tak aj voči iným podobným extrémistickým organizáciám v medzinárodnej spolupráci.

Právo je vždy o objektívne lepšej interpretácii, jej základnej koncepcii.

Na mieste tejto popisovanej starej internacistickej mafie by som sa pokúsil vážnejšie sa zamyslieť a nehnať to radšej na perspektívnz tribunál pri rúbaní lesa, ak chápete, kam právne mierim..

Ak dôjde zasa na ostrie, skalné jadro judaistov ich (vás?) nechá zhorieť ako baranov. Aj keby vám chcelo pomôcť, asi nemožno radiť, zachraňovať niekoho, kto nechce..

Ak ale chcete, kľudne ďalej popisujte omáčku k výkalu (s prepáčením),
Na strane druhej, konštruktívnej, je pravda, že i to hov..o môže byť použité dobre, aj keď jesť sa v tomto stave v zdraví dlho zrejme nedá.

Pravdu máte ale v tom, že tieto štatistiky, ako prostriedok feedbacku, kontroly pri spoločensky prospešnom riadení finančných tokov, zahadzovať škoda. Nemôžu však slúžiť zopár sociopatom na ich zvrhlé dlhodobé jasne antidemokratické ciele a neukojiteľné túžby ich aparátčikov.
Navyše je aj samotná propagácia týchto nepochybne tvrdo fašistických modelov dnes našťastie trestná, tak by som sa na vašom mieste moźno v tom "nadšení" opatrnejšie vyjadroval. To len ako dobrá rada do budúcna a nič v zlom..

Re: Re: Re: Re: Re: HOAX

Um | 15.08.2015

Ani v takej "sofistikovanej" odpovedi kde píšete o smiešnych nákladoch, ako by sme ich mali začať ešte aj lutovať.
A najlepšie je sa oháňať výkazmi bánk.. bože veď to každá lepšia firma robí maximálnu daňovú optimálizáciu. Takže ak sú pre vás také výkazy istina, žijete v inom svete...

Hox má pravdu, neviete odpovedať na takú základnú otázku. Už len čakám kedy vám Oracle predloží ďalšie fakty na tie vaše "argumenty".

Re: Re: Re: Re: Re: HOAX

Jura | 16.08.2015

Však taky větší část zisku z tvoření nových peněz je generována směram nahoru v pyramidě ... k vlastíkům centrální banky (resp. centrální banky měny v které se tvoří rezervy normálních centrálních bank ... tj. k FEDu

Re: Re: Re: HOAX

jana | 16.08.2015

tak vam doporucujem precitat si knihu KOLAPS A JEHO DOSLEDKY od Farlow Adrjew a tam mate corpus delicti, ako sa vsade tieto ,,zakony a ratingy,, v realite dodrzuju a uskutocnuju, v zaklade je to jeden MEGA podvod od zakladu a uz po starocia.
Cely system vcitane ratingovych agentur a masovokomunikacnych prostridkov je prepracovany tak, aby udrzoval v spanku vsetkych uzivatelov, je to jedno velke kasino, kde mozu vyhrat iba VYVOLENY a ostatni si mozu mysliet ze vsetci maju rovnake sance.
Jeden maly priklad - po PREVRATE 89 sa ,,rozdavali uvery,, na privatizaciu a cojaviem co este IBA VYVOLENYM, ktorych niekto niekde schvalil a vopred sa vedelo, ze to nebude nikdy splatene.
Potom vsetky ,,nesplatitelne,, uvery isli do ,,KONSOLIDACNEJ,, a banky boli RESTRUKTURALIZOVANE - t.zn. my obcania sme z nasich dani zaplatili bankarom vsetky uvery, co oni porozdavali svojim priatelom. NIk nebol vysetrovaný, nik nebol brany na zodpovednost, na nikoho nebola dana exekucia ani prepadnutie majetku. Potom banky predali za zlomok skutocnej ceny.
Pred rokom 2009 - pred krizou - vsetky banky mali skvele ratingove hodnotenia - Ratingy si objednavaju a platia banky - Raitingove agentury vyfakturovali za tieto falosne ratingove spravy obrovske sumy - ani jedna nikdy nebola brana na zodpovednost. Pred krachom cyperskych bank, vsetky mali výborne ratingove hodnotenia.
Po tychto vsetkych realnych skusenostiach so vsetkymi ,,normami,, ktore musia financne institucie dodrzovat a ktore uz starocia nedodrzuju, iba zastieraju jeden podvod este vacsim podvodom a ked toto vsetko nevidite, alebo nechcete vidiet, Ste bud naivny, alebo slepý, alebo jedno koliesko zo sukolia, ktore obhajujete. Hore menovana kniha Kolaps... je plna takychto celosvetovych podvodov, nie je to o nahodnom zlyhani, momentalnom zadrheli inak dobre fungujuceho systemu, System obhajuju iba ti, ktori z neho profituju a nechcu vidiet v skutocnosti realitu a jeho podstatu.

Re: Re: Re: Re: HOAX

marvo | 17.08.2015

áno, inšpiratívna kniha; pre hlbšie porozumenie istých procesov, ktoré viedli ku kolapsu odporúčam: "Jak selhávají trhy" od Johna Cassidyho

Re: HOAX

Jura | 16.08.2015

To je jen mávání kouzelnickou hůlku mající za cíl odvést pozornost od králíka, který je v klobouku.

Re: Re: HOAX

Definitiva | 17.08.2015

Hox a Hoax, jeden používa logiku zákonov, ktoré splodila zločinecká parazitická spoločnosť, druhý používa logiku morálky a prírodných zákonov a tie stoja nad ľudskou mysľou a sú jej nadradené. Len človek vo svojej namyslenosti a nekonečnej lakomosti na svoj "intelekt" prírodné zákony nerešpektuje a likviduje civilizáciu.

Hox a Hoax sa nikdy nezhodnú, každý popisuje niečo iné. Sociálny parazitizmus a otroctvo sú faktom a všetko čo im slúži je zločinom. Zákon, nezákon, Staro Slovanská geneticky kódovaná morálka pozná riešenie. Zákony sú na to, aby sa porušovali, lebo slúžia parazitom. Slušní ľudia si veria na slovo a stoja si za tým po celé generácie!!! Nikdy nekonaj to, čo nechceš, aby druhí konali tebe a to ani rastlinám a živočíchom, ži a nechaj žiť. Na to netreba trestný zákon, na to stačí vychovať si vlastné deti v duchu Slovanských predkov.

Re: HOAX

eM | 17.08.2015

tan pan petr je opravdu vtipálek :-)
my se tu bavíme o koncepci, a on se bude stále vrtat v detailech, které z této koncepce vyplývají.
Milý pane petře, ty zákony, platné normy, a bankovní směrnice, i kdybyste jich znal sebevíce, všechny byly sepsány v rámci koncepce, a na podporu koncepce, která se chová tak jak ji popsal hox. Je to vidět na každém novém zákonu, směrnici či normě, jak moc jde na ruku aktuálně vznikajícím problémům dávno zavedeného systému tvorby peněz a lichvy, a jak jej všechny nové zákony opravují, případně tento systém rozšiřují.
Jsem toho názoru, a jistě ne sám, že vaše znalosti těchto zákonů obecně nepotřebujeme, je to jen nadstavba problematické koncepce kterou tu řešíme, jsou to jen nějaké papíry, které částečně pomáhají tuto koncepci realizovat.

Zkrátka, píšete tu o úplně něčem jiném, než se tu řeší.

I tak jsem vděčný, že se někdo jako vy vždycky u podobných článků objeví. Bez Vás už by to snad i byla nuda.

Princíp je jednoduchý - čiže genialny

Rothschild | 15.08.2015

Inými slovami: Banka Vám požičia Vaše vlastne peniaze a Vy ich banke vratite späť aspoň dvojnásobne toľko. No nie je to genialne?

Re: Princíp je jednoduchý - čiže genialny

xzx | 17.08.2015

ono je to jeste horsi... vy te bance totiz nevracite penize - ty nemate a vytvaret nemuzete, to "umi" jen banky. Vy vracite realne, poctivou praci vytvorene hodnoty. Je to krasne videt, kdyz si situaci bankovni sektor - realna ekonomika ekvivalentne zjednodusite na jednu banku a jednoho cloveka.
Krystalicky ciste otroctvi, s tim ze se otroci nejen musi starat sami o sebe, ale jeste se iniciativne predhanet v tom ktery panickum lepe poslouzi...
Ovce si mysli kdovijakou, nebo ze aspon nejakou, demokracii ze tu nemaji.. Ale je to HORSI nez ve starem Rime, tam se otrokari aspon o otroky museli starat. A nebylo zas tak tezke se nekam zdekovat a zit relativne svobodne, uz jen proto ze globalizace defakto neexistovala.

banky

popocatepetl | 15.08.2015

Keď chcete vedieťako do detailov funguje súčasný podvodný bankový systém, tak si stiahnite toto: http://uloz.to/xKiTicK/penize-a-menova-politika-pdf, http://uloz.to/xi7D6kW/penize-a-menova-politika-1-pdf . Možno budete prekvapený .

<< 1 | 2 | 3

Přidat nový příspěvek